Internet nieuwe pC

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjajona

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2002
Berichten
230
Een hele simpele vraag:
Ik heb een nieuwe PC gekocht. Ben op de kabel via chello.
Wanneer ik volgende week de nieuwe PC aansluit, moet alles
(de internetverbinding) toch gewoon weer automatisch werken?
Ik bedoel, inpluggen, aanzetten en klaar! Klopt dat?
 
Hangt er vanaf of ze daar DHCP gebeuiken om je de instellingen te geven. Zo niet dan moet je het zelf invullen. Daar heb je dan een papiertje van gekregen nadat ze het internet hadden aangesloten. Wanneer je een terayon modem gebruikt moet je dezelfde netwerkkaart gebruiken als die je nu gebruikt. Al zijn er wel oplossingen voor dacht ik om die "beveiliging" van het terayon modem te omzeilen.
 
En je account van je email invoeren.
 
Geplaatst door marjajona
Een hele simpele vraag:
Ik heb een nieuwe PC gekocht. Ben op de kabel via chello.
Wanneer ik volgende week de nieuwe PC aansluit, moet alles
(de internetverbinding) toch gewoon weer automatisch werken?
Ik bedoel, inpluggen, aanzetten en klaar! Klopt dat?

Als je één van de laatste modems hebt van Chello, dan hoort internet het meteen weer te doen, zonder allerlei instellingen te moeten toepassen. Ik heb zelf zo'n Motorola Sufrboard, en na een nieuwe Win-installatie doet I-net et meteen weer.

Wel moet je ff Wizard Internetverbinding doen, mocht je XP hebben.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij legt Chello ook het MAC adres vast. Dus als je een nieuwe PC hebt met een Nieuwe netwerkkaart, zul je die telefonische aan moeten melden. Chello leest dan eff je MAC adres uit, en het probleem is opgelost.
 
Als je de oude netwerkkaart overzet, dan hoef je alleen ff de wizard internet vebinding te gebruiken.
ander moet je zoals JBS al aangeeft het MAC-adress van de nieuwe netwerkkaart doorgeven aan chello.
 
Geplaatst door crash
Als je de oude netwerkkaart overzet, dan hoef je alleen ff de wizard internet vebinding te gebruiken.
ander moet je zoals JBS al aangeeft het MAC-adress van de nieuwe netwerkkaart doorgeven aan chello.
Klopt.
 
da's ook vrij stom
kost je dus weer meer moeite + geld voor telefoon om het weer door te bellen...
waarom doen ze dat dan ? want ik heb een kameraadje die heeft ook net nieuwe pc en die is te lui om iets door te bellen dus die heeft het ook niet gedaan. als je een router hebt, maakt dat verschil uit ?
 
Als je een router hebt maakt het degelijk wat uit aangezien het macadres van de router bekend is bij chello en dan kun je net zo vaak van netwerkkaart wisselen als je wilt
 
Ik heb een oudere versie kabelmodem. Ben al vanf 99 op de kabel dus.
Ik heb wel een netwerk met router. Is het dus beter de oude netwerkaart
over te zetten? En de mailaccount instellen spreekt voor zich.
 
Dus je internet komt binnen op de router?

Dan is het inprikken en draaien. Want chello heeft het macadres van de router al
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan