Internet, of toch niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Probleempjes

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Berichten
4.846
Hoi,

Hier weer een (waarschijnlijke) nadenkertje.

Vorige week heb ik Telfort over de snelheid van mijn internet gebeld. Dit omdat ik 8 mbit van de 20mbit ontvang. Dat terwijl ik geregeld weekenden / avonden heb waar ik gewoon de volle 20mbit binnen krijg (Dus met 2,5 mb kan downloaden). Na zo'n 15 minuten, kreeg ik hetvolgende te horen:

" Meneer, ... Ik heb even het een en ander nagekeken en u staat ingesteld op 8 mbit ".

Daarin verpraatte de medewerker zich eigenlijk. Want waarom sta je uberhaupt ingesteld op 8 mbit met een 20mbit verbinding. Maar goed, na daar een discussie over gehad te hebben werd ik abrupt doorverbonden naar de 2e lijn. Jawel, de technische dienst. Daar kreeg ik te horen dat ik terug gezet zou worden naar mijn oude profiel van 20mbit met 2 werkdagen. (Vreemd, niet?) .


Vrijdag middag, kom ik thuis, krijg ik te horen dat er geen internet is. Dus ik loop naar de pc en zie netjes dat er internet verbinding is. Dus ik open firefox en ga in het modem kijken of er (Niet alleen lanverbinding is) uberhaupt signaal binnen kwam. En ja hoor, nog steeds netjes 8 mbit zoals het eerder altijd was.

Na de router en het modem gereset te hebben, had ik nog steeds geen verbinding. Dus ik heb mijzelf direct in het modem gedrukt om te kijken of de router (Die weer op de standaart instellingen stond) mij niet tegenhield. Maar dit was niet het geval.

Er is dus op beide pc's geen internetconnectie zou je denken. Maar het signaal komt gewoon binnen. Sterker nog, open je firefox en ga je naar Google, dan kan je een half uur gaan wachten (Ja, letterlijk) voordat je de melding " Verbinding is geherintialiseerd " krijgt.

Echter, zodra ik CMD open, en ik doe een tracert naar Telfort dan krijg ik netjes (Totaal van 30) een aantal 'hops' te zien dat het naar Telfort komt. Een ping komt de deur ook gewoon uit.

Ook werkt Teamviewer en Skype, Teamspeak werkt ook gewoon. (Wel met 5% Packetloss, maar het krijgt verbinding).

Het betreft hier het standaart ZyXEL modem van Telfort, en een Enmimax router (@ Mrmusic, weet jij nog zo welke, dit is die router die jij mij ooit hebt toegestuurd vorig jaar).

Zou dit probleem bij Telfort liggen (Zoals ik al de hele tijd verwacht) of is er toch iets van mijn kant dat er valt te doen om het probleem op te lossen. Dat aangezien Telfort er wel een 'onderzoek' naar gestart is. Maar ik verwacht niet dat het deze week al opgelost zal zijn. (Mocht er uberhaupt wat langskomen om het na te kijken, dan zal dat denk ik volgende week wel weer zijn, als ik lekker in Limburg zit te zonnen vriezen.


Alvast bedankt voor de reacties.
 
Laatst bewerkt:
ik heb zo'n zelfde probleem vorig jaar bij Ziggo gehad
toen ben ik van abo veranderd van 50mb naar 20 mb
en toen kreeg ik wel 20 mb ,toen was de snelheid opeens goed
mijn conclussie was het ligt aan de provider:(
 
@ Bertus,

Bedankt voor de reactie. Sowieso weet ik dat die monteur (Zie onderstaant bericht van mij) met niks weer terug naar Telfort gaat. Dus ik verwacht het jaar af te sluiten zonder internet..


Hier een post die ik op Tweakers heb gepost (Waar overigens ook Telfort Webcare aanwezig is)

" Goed, heb sinds een jaar nu een Telfort 20 mbit abonnement. Sinds dien hebben we alleen maar 8mbit ontvangen. Ik heb regelmatig een piek naar de volledige snelheid. Dan is het mij al duidelijk, dat ze het spul gewoon af zitten te knijpen. Dus ik heb vorige week donderdag Telfort gebeld. Eerste half uur niks wijzer geworden omdat de medewerker er zelf niks van snapte. Constant werd ik in de wacht gedrukt omdat hij het even aan een collega ging vragen.

Toen die man zich versproken had, namelijk met de woorden. "Meneer, ik zie hier staan dat u staat ingesteld op 8mbit.". Toen ging bij mij even het knopje om en ging ik direct in discussie. Ofwel, waarom ik in godsnaam ingesteld stond op 8mbit als ik een 20mbit abonnement heb. Ja meneer, ik weet het niet. Heeft u even? Omdat ik de tijd had antwoordde ik met Ja. Dus ik stond voor de zoveelste keer in de wacht.

Plots werd ik doorverbonden met iemand anders die iets meer verstand van zaken heeft. Na het gesprek met die man was het resultaat iets meer dan niks. Ik zou met 2 dagen terug gezet worden op 20mbit. (Lees: Eerder dit jaar heb ik al gebeld, toen werd mij verteld dat de wijkcentrale daar te zwak voor is).

Dus ik s'avonds naar huis met grote verwachtingen. Maar helaas, ik stond nog steeds op 8mbit 'ingesteld'. Dus ik de volgende dag naar school. Rond 2 uur (2 uur voordat ik klaar was) kreeg ik een sms'je van het thuisfront. Luidde: "Waarom is het internet weg?", waarop ik antwoordde dat ik het vanuit school niet kan zien. En dat ik er vanavond wel naar kijk.

Eenmaal thuis gekomen te zijn. Zie ik mijn modem met alle ledjes groen. Dus ik had zoiets van, hmm, misschien werkt het alweer. Dus ik loop naar boven, en inderdaad, netjes de melding dat er een netwerk verbinding is met internet toegang.

Dus ik start Firefox op, ga naar mijn modempje, en zie daar nog steeds 8mbit staan. Met een up van 1023kbit

Dus ik ga naar Google, en zie onderin de browser het bericht "Verbonden met Google", nog geen 2 seconden later veranderde het in "Zoeken naar server op www.google.nl", 5 minuten (!) later, kreeg ik pas het bericht dat de verbinding geherintialiseerd was tijdens het verbinden. Ook werkt MSN niet, xFire niet, en de overige applicaties. Wel krijg ik met Teamviewer connectie's met PC's van een kameraad. Of te wel, het is er inderdaad wel, maar ik kom er niet op.)

Dus ik heb weer naar telfort gebeld (Ondertussen heb ik dik 20 euro bij mijn telefoonrekening), en werd ik weer verbonden met 'de 1e lijn'. 10 minuten later na uitgelegt te hebben hoe het precies zat en dat ik al wel wist dat het bij telfort lag (Alle stappen die ik al had gedaan opgenoemd, uitgelegd waarom ik wist dat het bij hun lag), werd ik dan eindelijk doorverbonden met de 2e lijn. In dit geval Alex. (Om problemen te voorkomen laat ik zijn achternaam achterwege). Deze man heeft mij 40 minuten lang geprobeerd weer op het internet te krijgen. Hij zat het daar te checken, en ik zat hier datgene te doen dat hij van mij vroeg om te doen.

Na die 40 minuten kwam hij tot de beslissing om er een onderzoek naar te starten. Ook vroeg hij mij om een tracert uit te voeren, en die per mail naar hem toe te sturen. Na dit gedaan te hebben heb ik tot nu toe over het onderzoek nog niks gehoort.

Dus ik heb vandaag weer naar telfort gebeld (Hoppa, rekening loopt weer verder op) en kreeg te horen dat er inderdaad een onderzoek gestart was. Maar dat de monteur (o.i.d.) het komt checken op afspraak. Binnen 5 dagen zou ik contact met hem hebben om een afspraak te maken.


Nu komt het leuke. Ik zit vanaf Vrijdag al een week zonder internet. Belt die man dan niet, dan zit ik het weekend sowieso ook zonder internet. (Anders ook wel). Dus die afspraak met de monteur is niet eerder dan Na kerst. Dus dat is de 23e Dec. tot 25e van Dec. Die 3 dagen heb ik de tijd om die monteur te kunnen ontvangen.

Mijn voorspelling: Die monteur komt hier, na een half uur vertrekt die monteur zonder enige vooruitgang. Of te wel, het probleem ligt (Zoals ik eerder al verteld heb) niet bij mij, maar bij Telfort.

Dus dat ziet er naar uit dat ik in het nieuwe jaar nog steeds geen internet heb. (Tenzij die man die ik vanavond aan de lijn had, gelijk had en het inderdaad de 27e opgelost zou moeten zijn.) "


Volledige topic
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen heb ik ondanks de post op Tweakers, hulp van Webcare (Telfort). Die man zei dat als hij een belletje zou plegen dat er a.k. vrijdag / maandag (Dan ben ik er dus niet) een monteur zou zijn.
 
Goed. De man van Webcare (Die verschillende fora afstruimt) beweert dat er iets mis is met mijn modem. Dat lijkt mij sterk anders had ik helemaal geen internet.

Hij heeft contact opgenomen met de 'netwerkbeheerder' van Telfort. Die stuurd mij vandaag nog een nieuw modem op, dus die komt morgen of vrijdag (pas) binnen. Heb ik dan nog geen internet, dan is het oude modem toevallig net opgestuurd. Maar dan is er nog altijd geen internet, en dan is het al wel duidelijk dat het probleem niet bij mij ligt. Maar goed. Heb straks wel een nieuwe (zelfde prutzyxel) modem.

Overigens, over de snelheden beweert hij dat dit niet mogelijk is.

Telfort Webcare zei:
'2,5MByte zal u alleen via LAN halen of door iets uit uw cache/temp te downloaden, u kunt zelf nooit 2,5MByte per seconde troughput op de DSLAM halen omdat het profiel simpelweg 8Mbit is.'


Daarop heb ik weer gereageert dat ik met Grabit wel degelijk 2.5 MByte binnenkrijg. Want ik begin met 835 Kbyte per sec. en eindig het volgende half uur met 2.5 mbyte.

Maar goed. We zullen zien wat eruit komt.
 
@ probleempjes
heb het even allemaal gelezen, kan me voorstellen dat je hier ongelofelijk moe van word.
Wij hebben ook altijd problemen met upc, mijn pa is niet zo handig dus ik sluit niet uit dat er bij ons geen probleem ligt, maar hij doet het soms dus ook gewoon niet:p

iig, Succes met dit slecht verzorgde probleem door telfort:confused:
 
Crap, topic vergeten bij te houden. Zoals je nu al ziet (sinds afgelopen vrijdag internet) ben ik al weer even online.

Verhaal bij telfort was dus dat er nogmaals een onderzoek gestart werd. Met het verhaal er bij dat ik op de hoogte gehouden zou worden. Dus ik ging het weekend in zonder internet, zaterdag niks gehoort van telfort. Naja, prima, we zien wel verder. Maandag t/m vrijdag middag helemaal niks van telfort weer gehoort.

Dus smiddag's rond 4 uur kom ik thuis, lampjes branden nog steeds, maar internet ho maar. Dus ik nogmaals naar telfort gebeld, toen bleek dat er nog niks gedaan was. Dat het onderzoek nog steeds open is, maar dat er verder nog geen dingen getest zijn die getest waren.

Dus die avond zat ik bij de buren (Filmpje kijken), en moest ik nog even naar huis om wat na te kijken op de pc. (Foto's). Toen hoorde ik dat mijn pa aan de telefoon vragen aan het stellen was, hoe het allemaal moest. Dus dat eerst gekeken, bleek dat Telfort dan eindelijk begonnen was met te onderzoeken wat het probleem was.

Zaterdag, nog niks opgelost.

Dus de volgende Dinsdag word ik nogmaals gebeld of ik even mijn modem wil resetten, en wil kijken of er internet is. Maar nee, er was nog steeds geen internet. Ditmaal kwamen er ook geen pings naar buiten. (De PC beneden had de verkeerde instellingen, maar ik heb mijn mond gehouden
smile2.gif
). Dus hun nogmaals brainstormen wat er nu nog aan de hand kon zijn. Dus ik werd direct weer in de wacht gegooit.

5 minuten later begon de man weer te vragen of ik dit keer mijn modem reset-knopje voor 1.5 seconden wou inhouden (Wtf?) en dan wou kijken of er internet is. Dus ik dat gedaan, en nogmaals naar de pc gegaan om te kijken of er internet is. Maar nee, (Door de instellingen) nog geen internet. Dus ik ben naar boven gegaan naar de 2e pc, en die had wel internet.

Alleen was er nog iets. Alleen Google werkte. Mozilla niet, Alternate niet, Nu.nl niet, kortom, alleen google. Dus dat gezegt en hoppa, weer in de wacht gegooit. Weer 5 minuten later mocht ik nogmaals kijken of er internet was.

En ja hoor, er was internet. Dus die man begon direct weer over de andere PC die nog geen internet had. Ik maakte hem duidelijk dat ik het probleem daarvan al wel wist, (3x aan toe) werd mij gezegt wat ik moest doen om die op het itnernet te krijgen (Overigens, deze man was van de 1e lijn). Enige wat ik even moest doen was mijn DNScache legen (oid). Helaas, nog steeds geen internet op de andere PC. Dus nogmaals de man duidelijk gemaakt dat ik het wel wist, en hem nog een prettige dag verder gewenst.


Wat was het probleem (Dat ze niet eens zelf hebben opgelost).

Mij werd verteld dat er een fout zat in de hoofdrouter. En dat een ander bedrijf het heeft opgelost.

Pfffffff 3,5 week geen internet gehad. Wat wel weer leuk is, is dat de telefoonkosten vergoed worden (Die door mij verbeld zijn) en dat deze maand minder betaald zou worden (of zoiets).
 
mijn oma heeft ook telfort 20 mb en heeft maar 6 mb. Mij lijkt dat het gewoon aan telfort ligt. Mijn ouders hebben namelijk 2 mb internet van telfort en dat schiet regelmatig zomaar naar de 4 mb. Heel vreemd dus
 
Ja ach. Heb ooit een wijkcentrale test gedaan. Bleek dat mijn wijkcentrale (zéér) veroudert was, en dus alleen maar ADSL ondersteund. Geen ADSL2 / 2+. (Waardoor je 20 / 24mbit kan halen).

Ga sowieso nog weer met telfort bellen. Want zoals het nu is, is het internet erg onstabiel.


PS: Misschien goedkoper voor je oma om over te stappen op Telfort 6 mbit?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan