Internet onderbrekingen, help

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorien85

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Hey,
Ik heb via de kabel een verbinding met internet en deze doet het over het algemeen prima. Helaas verbreekt de verbinding ongeveer elk uur wel 1 keer, dit is makkelijk te fixen door bij de status van de internet verbinding op Herstellen te klikken. Maar het ergert mij dat de verbinding niet in 1 keer door loopt. De reden die wordt gegeven als het internet er even mee op houd is dat de standaard gateway offline is.

Het is een kabel verbinding met @home, een moterola modem, model SB5100E. Ik gebruik Windows XP en heb Norton 360 als virusscan/ firewall.

Kan iemand mij hierbij helpen? Ik hoop het :)

Laatst bewerkt:
Gebeurt het als je langere tijd niet actief met de computer bezig bent ?
Wat is de lease-tijd die ze opgeven ?

tja ik ben meestal wel actief bezig met de pc, ook op internet (gamen). Ik weet niet goed wat je met lease tijd bedoeld. Het is nu ongeveer één keer per twee uur (ben ook iets minder actief als het daaraan ligt) en internet stopt dan voor maximaal 2 minuten, als ik er snel bij ben door op herstellen te klikken is het korter.

Laatst bewerkt:
lease tijd gevonden
er staat op dit moment:

Lease verkregen: 10-3-2009 16:43:38
Lease verloopt: 17-3-2009 16:43:38

16.43 is precies de tijd dat het internet weer even uitviel

Laatst bewerkt:
Zo te zien heeft het dus met leasetijd te maken.Eigenlijk zou je er mi geen last van mogen hebben want een zeg half uur voor einde leasetijd zou er al een nieuw request gedaan moeten zijn en zou het normaal over moeten lopen.Neem anders contact op met je provider.

is het niet zo dat bij die disconnect de lease tijd opnieuw is begonnen? (Op het moment dat ik op verbinding herstellen klik ververst ie dan ook niet de leasetijd?) Want hij geeft dus sowieso een week lease tijd (van de 10 tot de 17e).

Ik heb contact met mijn provider opgenomen en die gaf aan dat de enige downtime die ze hadden waargenomen van mijn pc diegene was waar ik mn modem opnieuw heb opgestart. Verder komt alles goed het huis binnen. Ook de lampjes op de modem geven aan dat er verbinding is op het moment dat de verbinding verbroken is. Dat wijst erop dat het probleem zich in mijn pc bevind.
Ik kan alleen niets vinden, zelfs niet als ik mn firewall uit doe.

Hmm,ik zou me ook hier voor kunnen stellen dat Norton wat roet in het eten gooit.Als je Norton op CD heb staan,verwijder dan Norton eens helemaal en kijk wat de resultaten zijn.

gedaan, het lijkt wel dat het minder is, maar het gebeurt nog steeds :confused:

Heb het geprobeerd met een laptop op dezelfde verbinding, en die doet het prima zonder onderbrekingen

Kunje ook nagaan welke verschillen qua instellingen je hebt ?

Dat ga ik wel proberen, alleen gaat het een beetje moeizaam aangezien de laptop vista heeft en mijn pc windowsxp. houd je op de hoogte, en bedankt :)

Ik heb een router tussen de modem en mijn pc geplaatst, en dat schijnt te werken, heb deze avond nog niet mijn internet verbinding verloren.

Bedankt voor de suggesties en de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan