Internet op 2 computers lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sikisiki

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2007
Ik heb 2 computers waar ik internet op wil aansluiten, en ik heb 1 upc acount. De computers zijn allebei verbonden via de router (SMC7904WBRA) met de UPC modem. Maar telkens als ik de modem aan/uit doe pakt hij maar van de 2 computers . Maar ik wil ze allebei in een keer aangesloten hebben met internet. Mischien is het probleem dat beide computers verschilldende IP adressen hebben dat daardoor 1 internetverbinden neit op allebei kan maar hoe verander je dat ?

Waarom zet je je modem/router elke keer uit? De instellingen die er in staan gaan dan elke keer verloren...

Nee hoor ik heb geen instelling maar om de internet van de ene pc naar de andere pc moet ik beide pc's afsluiten en hem direct verbinden zonder router met de pc war ik internet wil dan die modem aan en uit doen. Dan krijgt ie internet maar ik wil ze allebei hebben ik heb geprobeerd met die router beide te verbinden dan aan en uit doen dan doet hij het niet maar pakt hij eentje. Hoe moet dat ?

Dan moet je de router dus instellen;) Moet je even in je handleiding kijken hoe dat werkt. En dan niet weer de stroom er af halen want dan ben je ze weer kwijt.

Dat zei UPC ook al maar als ik op die router software druk komt ie voor 2 seconden gaat ie weer weg

Router

Waarom wil je er een router tussenzetten, je kanook gewoon een switch gebruiken.. is veel makkelijker.

En als je het dan toch zo wil doen , geen probleem hoor, kun je wel verbinding maken met de router? ( zodat je je instellingen ziet? )

Dat zei ik net ik kan z zien maar ze gaan binnen 2 seconden ineens weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan