Internet op de Nintendo DS Lite

Status
Niet open voor verdere reacties.

scottex

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jul 2008
Wij hebben sinds vorige week een DS lite gekocht met een M3 kaartje.
Nu heb ik Nintendo Internet browser geinstalleerd maar helaas werkt dit niet.
Weet iemand wat de oplossing is. Moet er nog iets geinstalleerd worden
(Expansion Pack) of RAM?

Ja. Spellen met het Nintendo Wi-Fi Connection-logo kunnen online gespeeld worden als je de beschikking hebt over draadloos internet. Dit kan thuis zijn of in de buurt van een openbare hotspot.

Je kunt de Nintendo DS Browser kopen om met je Nintendo DS Lite over het internet te kunnen surfen.

van deze website...http://www.nintendo.nl/NOE/nl_NL/support/nintendo_ds_lite_159_142.html

Blijkbaar kan je dus niet zo van die nintendo af internetten. Je hebt nog wel een draadloos verbinding nodig...

Als je Nintendo DS browser heb, moet je ook zo'n GBA game card hebben onderin je DS, anders lukt dat niet!

Dus mocht je Nintendo DS browser heben gedownload van internet, dan zal het niet gaan lukken. Je zou in de winkel de echte moeten kopen, omdat je dan die 2 cards krijgt, eentje voor DS gleufje en eentje voor GBA gleufje!

Hoi Patrickt.

Bedankt voor je antwoord en url.
Nu ben ik dus in het bezit van de M3 met rumble pack, waar je linkje naar toe verwijst.
Ik dacht dat dit voldoende was om te kunnen internetten.

Heb ik misschien iets over het hoofd gezien.

bedankt.

ik wou ook internetten met mn R4 maar kan niet omdat je een extension pack nodig heb ...

Bij een M3Real kan het ook zonder Expansionpack.... echter wel met een homebrew-applicatie DSOrganize.
Zie uitleg en links bij deze Wiki: http://m3wiki.com/index.php/Beginners_Guide
Oja, als advies zet niet versie 3.2 erop, want heeft nogal veel bugs. Versie 3.1129 is wel OK voor internetten.

jij geeft mij een M3 download maar ik heb een R4
werkt de M3 download ook op mijn R4?

@billremix: Hahaha, dat komt omdat de TS een vraag had over de M3 en internetten.

Maar op de R4DS zou het ook moeten werken. Als je op de site van Dragonminded (link staat op die m3wiki-site) kijkt is daar een link voor het downloaden van een andere EXEC_STUB speciaal voor de R4DS en M3Simply.
Je moet dus een beetje "klooien" om het programma DSOrganize werkend te krijgen op de R4DS. (Maar dat is dan ook het gevolg van al die homebrew-proggies. :confused: )

hoi met ben09021990

Hoi ik heb een r4 kaartje en heb geprobeert te doen wat er op stond maar ik krijg het niet voorelkaar.
als iemand me daar mee wil helpen.

groetjes ben09021990

als je internet op je ds wil moet je de orginele DS browser kopen want daar zit een speciaal slot-2 pack bij waar dingen kunnen worden opgeslagen van het internet.

Let er ook op:
Je MOET een WEP wachtwoord hebben op het draadloze internet. Anders wilt hij GEEN verbinding maken.

Om te kunnen internetten heb je een RAMuitbreiding nodig die ziet eruit als een rumblepack maar bevat een geheugen bankje

je MOET helemaal geen wep wachtwoord hebben, bij mij doet hij het ook zonder heel goed

je MOET helemaal geen wep wachtwoord hebben, bij mij doet hij het ook zonder heel goed

Slim, dat betekend dat je een onbeveiligt draadloos netwerk hebt waar waarschijnlijk de hele buurt op jouw kosten op mee lift, handig...:thumb:

het is wel handig dat er een wachtwoord op zit mar ik wil alleen zegge dat je zonder wachtwoord ook kan spelen

Even resumeren;

Om op je ds te kunnen internetten heb je het programma DSBrowser nodig. Dit kun je kopen of op internet zoeken en op een M3, R4 danwel DSTT-kaart zetten.

Ook heb je een RAM-uitbreiding nodig die je in slot-2 plaatst. Dit is een geheugenbankje in een GameBoy Advanced "cassette".

Dan moet je een draadloos netwerk hebben vanwaar je het internet opgaat. Dit netwerk is het liefst beveiligt, waarom? zie mijn vorige post.

Het netwerk moet beveiligt zijn met een WEPsleutel. Nintendo DS kan NIET overweg met WPA beveiliging.

Dit is alles. Zonder RAMuitbreiding kun je het wel veregeten

Laatst bewerkt:
Toevoeging;

Wanneer je DSBrowser in de winkel koopt zit de RAMuitbreiding erbij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan