Internet op ene computer snel, op andere traag?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BigBien

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Hallo! ;)
Ik ben een a-technisch meisje met een a-technische familie, dus probeer ik het hier:
We hebben in het hele huis dezelfde ADSL-verbinding van HetNet. Maar op mijn kamer is een computer die traag internet heeft. Eerst was het internet altijd wel gewoon snel, maar nadat ik hem een keer helemaal heb leeggemaakt en internet weer opstartte, was hij opeens langzaam. Terwijl in de rest van het huis alles wel gewoon snel is. Ik heb nog genoeg werkgeheugen, want ik heb nog nauwelijks iets met deze computer gedaan sinds hij is leeggegooid. Een virus kan ook niet, want hij was meteen de 1e keer toen ik internet opstartte na het leeggooien al langzaam. Het is geen draadloos internet, maar aan zo'n kabeltje (ik kom nu heel dom over, maar ik ben ook pas 15 :o )
Als iemand mij kan helpen, heel graag! :thumb:

wat voor drivers bedoel je precies? :o
ik heb van internet nog niks geinstalleerd, het viel me ook wel op dat ik niets hoefde in te stellen, hij deed het in een keer :shocked:

Neen, ik wist niet eens dat dat moest :p *newb*
Waar moet ik heenklikken?

Je moet het merk netwerkkaart weten...

Start/ configuratiescherm / systeembeheer / computerbeheer / apparaatbeheer / netwerkadapters,

Dan moet je eens vertellen wat daaronder verschijnt.

Ahaaa ^^
Ik zal jou eens even vertellen wat daar staat :cool:
Intel(R) PRO/100 VM Network Connection
staat er!

Resetten netwerkkaart bij een vage foutmelding of niet goed functioneren.

Een truck die wel eens wil helpen.
Start / Configuratiescherm / Systeembeheer / Computerbeheer / Apparatenbeheer / Netwerk adapters
Rechtse klik op je netwerkkaart en selecteer “Installatie ongedaan maken”.
Hiermee haal je hem dus software-matig weg.
Sluit je pc geheel af.
Start opnieuw, en nieuwe hardware zal worden gevonden.
Houdt eventueel de cd-rom / diskette met een driver in de buurt, en / of
je windows XP installatie cd-rom.

Na een volledige installatie heb je een verse frisse netwerkkaart, met standaard instellingen.
Ip nummer staat op automatisch ontvangen.

Doet hij het nu wel?

Soms moet je na de installatie van je netwerkkaart (nu dus) je complete verbinding resetten.
Sluit je pc af, en maak de router en de modem spanningsloos.
Wacht ongeveer 1 minuut.
Start eerst de modem op, en wacht totdat hij geheel klaar is met opstarten.
Start nu de router op, en wacht totdat hij geheel klaar is met opstarten.
Start daarna pas de pc op.
Nu heb je echt een compleet geresette verbinding.

Trage pc na "leegmaken"

Hallo,
Ik hoop dat je de oplossing hebt gevonden. Zo nee, kijk dan even hieronder....

Bedoelje bij leegmaken; alles van de computer verwijderd? Of bedoel dat je Cookies en Tempory Intenetfiles hebt opgeschoond.
Ik ga even uit van het laatste.

Je zou dan het volgende kunnen doen:
Gebruik een registercleaner om het register op te schonen. Deze staan overal GRATIS op internet.
Waarom hier beginnen? Je schrijft dat je het vreemd vond dat je geen instellingen hoefde in te geven.
Telkens als je in welk programma ook een instelling aanpast, wordt deze in het register gezet. Als je het programma of de info verwijderd van de pc dan blijven de instellingen wel in het register staan. Dit verklaart het feit dat het instellen, in jou geval, achterwege kon blijven.
Dus.... eerst even het register opschonen.

Albert

Whoo mensen, wat een slimheid!
Mn probleem is opgelost! :D
Dankjullie wel allemaaaaaal :love: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan