internet op ene computer werkt wel, andere niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martinezzzzzzzz

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2007
Berichten
31
Hoi allemaal,

Ik ben bezig om bij een kennis een nieuwe computer te installeren, en op een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om internet werkend te krijgen.

Mijn kennis heeft ziggo internet, met een motorola modem. Zijn oude computer maakt probleemloos verbinding met internet (directe utp kabel, zonder router er tussen)

Als ik de nieuwe computer aansluit krijg ik echter de melding dat er geen internet verbinding is. De computer merkt wel dat er een kabel ingeplugd word, maar rechts onderin blijft een uitroeptekentje staan met de melding dat er geen internet toegang is.

Beide computers draaien op windows 7, en zover ik kan zien zijn er op de oude computer geen bijzondere dingen ingesteld die ervoor zorgen dat internet daar wel werkt.

Voor zover ik weet zou je gewoon de kabel in de nieuwe computer moeten pluggen, en zou internet direct moeten werken.

iemand enig idee wat er fout kan gaan? Moet er toch eenmalig iets ingesteld worden om verbinding te maken met de modem?

Alvast bedankt voor evt hulp!
 
sluit ze alebij aan trek de stekker van het modem er uit effe wachten weer aanzetten en nog eens kijken
 
Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb al geprobeerd om de stekker erin en eruit te doen. Modem is opnieuw opgestart, maar dit loste niets op. De oude computer werkte nog steeds goed, de nieuwe nog steeds niet.....

Is het van belang om de utp kabel aangesloten te hebben op de computer terwijl het modem herstart? Tijdens mijn poging zat deze aangesloten op de nieuwe computer.
 
wat is de precieze opstelling ziggo>modem>router>pc1 en pc 2 ?
wat gebeurt er als je probleem oplossing doet op de pc die geen internet heeft
 
Kijk even bij de instellingen van de netwerkkaart of, bij het TCP/IP protocol DHCP (automatisch een netwerkadres verkrijgen) staat aangevink....
 
@ErpCity

Ja, dit staat bij zowel de nieuwe als de oude computer aangevinkt, geen speciaal toegewezen IP adres of iets dergelijks.....

@coolkil

Er is geen router in het spel, dat maakt het zo vreemd. Gewoon de computer direct aangesloten op het modem. Modem heeft maar 1 utp aansluiting (het is niet de bedoeling om beide computers tegelijk aan te sluiten, oude computer gaat weg als de nieuwe goed werkt)
 
ok en de probleem oplossing in windows zelf wat zegt die er van
 
Die zegt al na een paar seconden proberen dat dit probleem niet met de probleemoplosser op te lossen is
 
vaag wat als je het hele modem reset dus dat kleine knopje op de achterkant
 
Moet toegeven dat ik dat nog niet geprobeerd heb.

Geeft dat niet gewoon hetzelfde effect als de stroom even eraf halen?
 
Resetknop heeft minder effect dan "stroom eraf" (info Ziggo).... wel moet de stroom er echt een dikke minuut af.....
 
Iets anders... de computernaam moet wel de "Ziggonaam" zijn... dus zo'n CPxxxxx-a nummer.... (kijk even naar de naam in de oude computer)
 
Laatst bewerkt:
Jawel... wijzigen is altijd mogelijk, via "Deze Computer" > Eigenschappen....

"Heet" die oude PC toevallig "CP- nog wat" ?
 
Laatst bewerkt:
euh waar heb jij het over wij hebben ook ziggo en we hebben toch echt allemaal een andere naam voor onze computers (zijn er 3 inc een wii en die hebben allemaal internet)
 
Laatst bewerkt:
Jawel... wijzigen is altijd mogelijk, via "Deze Computer" > Eigenschappen....

"Heet" die oude PC toevallig "CP- nog wat" ?

Ligt me wel iets bij dat de oude computer zo'n soort naam had. Zal morgen eens kijken, kan allicht proberen de naam te veranderen. Zal ook de stroom dikke minuut eraf halen en de reset knop indrukken.

Hoop dat een van deze oplossingen de juiste is

Bedankt voor de tips!
 
euh waar heb jij het over wij hebben ook ziggo en we hebben toch echt allemaal een andere naam voor onze computers (zijn er 3 inc een wii en die hebben allemaal internet)

Als je een router gebruikt, kun je elk apparaat dat daaraan hangt noemen zoals je wilt... de gebruikersnaam (CP-nummer) staat dan in de router...
 
Zo te horen kan je NIC ook nog kapot zijn, probeer de pc's eens met een cross over kabel met elkaar te laten praten, als ze elkaar dan niet zien dan is het duidelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan