Internet op laptop traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

yoran

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Berichten
124
Mijn internet op de laptop is heel traag.
Op de pc (Kabel) is hij 1.5mb en op de laptop (Kabel) is hij 400-500kb (ook als de pc uit is)

Info:
-Welk modem: ZyXEL
-Welke provider: Compuserve 20mb
-Wordt er gebruikt gemaakt van een router: ZyXEL
-Plaatsing splitter, lengte en kwaliteit van de kabels: Kwaliteit van de kabel is super en de lengte is misschien 50 cm.
-Statuslampjes: Wat moet branden, brand.
-Welk besturingssysteem en welke updates: Pc: Windows XP Home en Laptop: Windows Vista. Allebij up-to-date.
-Wat is de voorgeschiedenis toen het probleem zich openbaarde (b.v. programma's ge(de)ïnstalleerd, spyware/virus verwijderd): Geen problemen.

Heeft iemand tips of programma´s om het sneller te laten worden?

Gr,
Yoran
 
Is de laptop verder gewoon snel.
Hoe staat de processor belasting b.v. in taakbeheer?
Welk besturingssyteem, antivirus / firewall gebruik je?
mvg leo
 
Laatst bewerkt:
Is de laptop verder gewoon snel.
Hoe staat de processor belasting b.v. in taakbeheer?
Welk besturingssyteem, antivirus / firewall gebruik je?
mvg leo

Laptop zelf is snel genoeg! De processor draait rond de 10-15%.
Zelf gebruik ik Vista (Zoals ik al aangaf) als antivirus NVC (Norman virus control)\
Firewall: Router en Windows zelf.
 
Gaat de snelheid omhoog wanneer norman av is uitgeschakeld? en windows defender?

Wanneer je helemaal niets doet op de laptop is 10/15% processor belasting ietwat aan de hoge kant.
Kun je in taakbeheer zien waardoor dat komt?
En voldoet de laptop aan de eisen voor vista?(ik begrijp van wel)

Andere mogelijkheid is toch malware, een online scan, van b.v. Kaspersky, kan daar een indicatie van geven.

Mogelijk helpt de hardeschijf defragmenteren.(of is dat dan juist aan het doen, bij vista gebeurt dat op de achtergrond)

En misschien ben je straks gewoon geholpen met servicepack1,
Volgens de één gaat dat vista enorm verbeteren, volgens de ander helaas niet.
mvg leo
 
Laatst bewerkt:
Gaat de snelheid omhoog wanneer norman av is uitgeschakeld? en windows defender?

Wanneer je helemaal niets doet op de laptop is 10/15% processor belasting ietwat aan de hoge kant.
Kun je in taak beheer zien waardoor dat komt?
En voldoet de laptop aan de eisen voor vista?(ik begrijp van wel)

Andere mogelijkheid is toch malware, een online scan, van b.v. Kaspersky, kan daar een indicatie van geven.

Mogelijk helpt de harde schijf defragmenteren.(of is dat dan juist aan het doen, bij vista gebeurt dat op de achtergrond)

En misschien ben je straks gewoon geholpen met servicepack1,
Volgens de één gaat dat vista enorm verbeteren, volgens de ander helaas niet.
mvg leo

Ik bedoelde meer, ik ben met niets bezig.
Msn, firefox, outlook etc. staan allemaal aan en werken.

Ik ga even kijken voor een ad/spyware scan, kijken wat er uit komt.

De laptop is Vista Ready (Zo een maand of 3 gelede gekocht)

Hopen dat SP1 wondere gaat verrichten!

Defender, staat al uit maar norman blijft mooi aan ;)
 
gewoon even norman uit zetten. ik werk zelf in de ict en heb nog nooit een computer aangetroffen die helemaal dood was door 2minuutjes even zonder virusscanner te zitten...

verder heeft vista gewoon inderdaad ontzettend veel bugs. wat je ook altijd even kan proberen is QoS uit te zetten (even googlen hoe je dit doen moet :) )

Als je niet even wil kijken of het aan de scanner ligt wordt het moeilijk om de oorzaak te vinden omdat we iets wat wel vaker de oorzaak is niet uit kunnen sluiten...
 
gewoon even norman uit zetten. ik werk zelf in de ict en heb nog nooit een computer aangetroffen die helemaal dood was door 2minuutjes even zonder virusscanner te zitten...

verder heeft vista gewoon inderdaad ontzettend veel bugs. wat je ook altijd even kan proberen is QoS uit te zetten (even googlen hoe je dit doen moet :) )

Als je niet even wil kijken of het aan de scanner ligt wordt het moeilijk om de oorzaak te vinden omdat we iets wat wel vaker de oorzaak is niet uit kunnen sluiten...

Ik ga het morgen proberen.

Kameleon, bedankt :D
 
geen probleem...
laat het even weten of norman het probleem was.

zo ja, danneh jah... nod32 eens proberen? heb ik zelf goede ervaringen mee op mijn laptop met vista ultimate er op...
 
trage laptop door virusscanner

Ook ik heb problemen met virusscanners op de laptop. Standaard was Norton maar die is verlopen. Heb AVG en Avast geprobeert. Als ik wil internetten of Msn'nen moet ik de scanner uitzetten anders lukt het niet om verbinding te krijgen. Dit probleem was er niet bij Norton???????

Wie weet de oplossing? Ligt dit toch aan Vista?
 
reactie

probeer ook jij eens nod32.

en heb je vista's sp1 wel geïnstalleerd? zo nee, doen, zo ja, even msn opnieuw installeren.

ik hoor het wel van je :)
 
Bedankt :thumb:maar dat gaat morgen pas lukken. Is NOD32 ook gratis? En SP1 van Vista staat dat er niet gelijk op, de laptop is pas twee maanden oud? Ga nu lekker pitten.
 
nee sp1 staat er niet gelijk op. en als je je laptop 2maanden hebt al helemaal niet, want de update is pas sinds een maand in het nederlands beschikbaar.

nod32 (eset) is niet gratis, maar je kan altijd eens de 30dagen trial proberen.
je hebt er geen beperkingen op, dus je kan dan goed volop kijken of dit het probleem verhelpt.

slaap lekker, en hoor het denk ik wel weer :)
 
Geloof het of niet, maar hij werkt nu weer perfect:). Updates waren helemaal bijgewerkt en Avast draait nu goed? Hoop dat het zo blijft.:D

Bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan