Internet op nieuwe laptop traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

computernerdje

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2009
Berichten
63
Hoi,

Mijne vorige laptop was kapot dus heb ik een nieuwe gekocht.
Deze laptop heeft een groter werkgeheugen en grotere C-schijf als mijn vorige. Op mijn vorige ging het internet echter stukken sneller dan op mijn nieuwe. Vooral het spelen van facebookspellen is vertraagd, maar ook doodgewone pagina's laden duurt redelijk lang. Zou dat kunnen liggen aan een programma die op mijn vorige standaard was en op mijn nieuwe er niet opstaat?

weet niet of het uitmaakt maar mijn vorige was een Dell en deze is een packard bell

kan iemand mij helpen want ik kom zo'n beetje zot van dat supertraag internet :s
 
Probeer eens te kijken of al je drivers up-to-date zijn, vooral die van je netwerkmodule.
 
ik heb de instructies gevolgd maar er staat dat ik al de beste update heb staan, dus daaraan kan het dan niet liggen
 
Je kan altijd nog een TCP optimizer downloaden, of handmatig in je netwerkkaart eigenschappen je MTU naar 1500 zetten.
Dan zou ik ook nog QoS pakketplanner uitzetten en dan win je iig weer wat snelheid.
 
werk je draadloos of bedraad?
andere antivirus programma nu?
doe eerst eens een speedtest om te kijken of het echt traag is.
http://www.speedtest.net
Wat voor een snelheid heb je van je provider en wat meet je?
 
Laatst bewerkt:
heb eens een snelheidstest gedaan:
Last Result:
Download Speed: 50240 kbps (6280 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 3715 kbps (464.4 KB/sec transfer rate)
Latency: 23 ms
Sat Jul 21 2012 14:45:54 GMT+0200 (Romance (zomertijd))

en op de pc van me zus die stukken sneller gaat zijn deze waarden allemaal lager, dus aan de snelheid kan het dan niet liggen. Ik denk echt dat er ergens een standaard programma niet geïnstaleerd is ofzo op mijn laptop
 
werk je draadloos of bedraad?
draadloos
andere antivirus programma nu?
norton
doe eerst eens een speedtest om te kijken of het echt traag is.
Download Speed: 50240 kbps (6280 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 3715 kbps (464.4 KB/sec transfer rate)
Latency: 23 ms
Sat Jul 21 2012 14:45:54 GMT+0200 (Romance (zomertijd))
Wat voor een snelheid heb je van je provider en wat meet je?
ik zit bij Fibernet van telenet
 
welke browser gebruik je?
ie?
probeer eens google chrome of een andere om te vergelijken of deze ook traag werkt.
Probeer eens met norton uit en ga naar veilige sites om effe te proberen zonder antivirus helpmij of google ofzo.
 
ik gebruik google chome. Heb adobe gedownload, het gaat wat sneller. Maar nog steeds niet zoals het zou moeten
 
Norton is inderdaad wel een antivirus die je pc graag op stroopt.
Ikzelf heb enorm goede ervaring met de gratis Panda Cloud Antivirus.
Daarmee staat er bijna niks op je PC maar in een Cloud van servers, wat dus je prestaties kan verhogen.

Kan je een screenshotje hier uploaden van het tabblad opstarten in 'msconfig' ?
Deze kan je openen met start -> uitvoeren -> msconfig intypen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan