Internet op PS2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nuletje

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2011
Hoi,

Ik heb een PS2 maar ik weet niet hoe je er internet op moet zetten ik heb hem al op draad aangeschakeld maar dat lukt ook niet.

wilt iemand mij helpen?

Groetjes Nuletje

Hallo

Als ik het goed lees wil je dus met de ps2 het net op.....
Ik neem aan dat je een netwerk adapter op je ps2 hebt geplugt en als je de slimline hebt zit die al in je cosole verwerkt.
Als je de ps2 opstart heb je ergens het menu dat je je internet kan gaan instellen en als je namelijk op een router zit is dat heel makkelijk doormiddel van alles op automatisch en dan herkent hij je netwerk vanzelf.
Mocht het niet werken kijk dan hier ookeens even dacht te menen pagina 39/40

http://nl.playstation.com/media/HsN_3qCU/SCPH-90004CB_UG_NL.pdf

oke bedankt ik kijk even op die site je hoor nog wel van me

Als je een internet kabel gebruik kan je die ook in de computer doen of niet?

Hallo nulletje

Dat zou wel kunnen maar dan heb je een iets andere kabel nodig genaamd croslink het verschil met een UTP en een cros link is dan ook dat een UTP kabel als je de 2 stekkers naast elkaar houd de kleuren van je kabels in je stekker gelijk oplopen dus hij begint bv met oranje , groen, geel dan begint de andere stekker ook met oranje,groen geel.
Daarin tegen is een croslink anders als die begint met oranje groen en geel eindigt de andere stekker met geel groen en als laatst oranje.
Maar ik neem aan dat je beschikt over een router of niet??
Zo niet moet je even via de link van het eerdere bericht kijken of daar iets over vermeld staat want die instellingen weet ik ook niet zo een twee drie meer helaas.

Laat het maar even weten hoe en wat en anders zal ik me er morgen ook even wat meer in gaan verdiepen want niks is leuker dan het online gamen (misschien een PS3???) haha grapje

Suc6

groeten Aad:thumb:

Dus je kan ook eigenlijk een computer adapter gebruiken?

Als je de oude dus de dikkere ps2 hebt heb je echt een netwerk adapter nodig die je op je ps2 schroeft anders zal je nooit een netwerk kunnen krijgen!
Als je de nieuwe ps2 hebt maakt dat niet uit omdat de netwerk adapter er al in zit het enige nadeel is dat je nog niet draadloos kan met de 2 verschillende ps2's en dat hebben ze wel beter geregeld met de ps3.

groeten Aad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan