Internet op psp

• Onderwerp starter Onderwerp starter Meric
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Meric

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Nou ik heb net een nieuw psp gekocht maar ik kan er niet mee op internet...
We hebben thuis draadloss internet en dit is wat ik doe:

Zet je PSP aan
Ga naar Instellingen - Netwerk bijwerken
Kies "Verbinding 1" en druk op driehoekje (opties)
Kies dan voor Bewerken
Geef de gewenste naam in voor het netwerk of doe gewoon verder door op door naar rechts te klikken
Op het volgende scherm kies je voor Scannen
Nu gaat je PSP alle beschikbare draadloze netwerken zoeken
Kies jou favoriet eruit (minstens 40 % signaalsterkte)
Loop alles verder door
Sla alles op
Ga terug naar je beginscherm
Ga naar de internetbrowser
Ga naar Bestand - adresitem en geef je webadres is (vb. google.be)
druk op start
Je PSP probeert nu te verbinden met het netwerk
Als de PSP het verkeerde netwerk neemt, dan druk je op rondje en selecteer je het juiste netwerk

Het zegt eerst:

Bezig met verbinden met het toegangspunt
Een ogenlik geduld..

Naam van verbinding: blabla
SSID: blabla

en daarna krijg ik Verbindingsfout.
Time-out tijdens het maken van een verbinding met het toegangspunt.

Wie kan me helpen:O

Als er een time-out tijdens het verbinden plaats vind, kan er geen verbinding worden gemaakt omdat het signaal wegvalt. Dit kan te maken hebben met het feit dat het signaal te zwak is... Hoeveel procent signaal heb je???

hoi, ik heb dit ook gehad op mijn psp.
het kan zijn dat de router hem beveiligd, dat hij zeg maar denkt dat het een mogelijk gevaar kan vormen, zorg dus wel dat de router zeker weet dat het veilig is, hoe je dat precies moet doen weet ik ook niet, ik heb er weinig verstand van, zelf heb ik ook een ICT bedrijf laten komen :p

maar bij mij lag het er dus aan dat ie dacht dat ie niet veilig was, en hem dus "blokkeerde" voor de veiligheid voor alle apparaten in het netwerk.

ze hebben dus iets in de firewall veranderd, en toen opnieuw het netwerk ingesteld.

ook zal je waarschijnlijk als je een nieuwe verbinding maakt op je psp een IP adres moeten invoeren, en op de router bij verbinding toevoegen een MAC Adres.
dat adres kun je vinden bij (psp) Instellingen>systeeminfo

als je dat adres verkeerd invoert op je pc, gaat ie wel zoeken, maar omdat ie niet echt goed is toegevoegd, en de router hem waarschijnlijk niet herkent, kan hij geen gebruik maken van internet.

als het nou niet aan deze dingen ligt, weet ik het helaas ook niet, ik ben niet zo goed in netwerken, maar ik heb het geprobeert:rolleyes:

veel succes verder;

Groet Bart ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan