Internet op windows 98 hobby pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuknl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Hallo,

Er is vast wel iemand die mij wil vertellen hoe ik draadloos internet op een windows 98 hobby pc kan krijgen. Het stickje voor internet word wel herkent, maar kan geen stuurprogramma installeren... Hij moet verbinding maken met de Livebox....
En anders als het niet gaat laatmaar, dan gooi ik de zooi er af en dan weer windows 7 of xp er op...
Alhoewel. oorspronkelijk zat er op die pc een windows xp home edition. Nou heb ik een windows 98 cd en windows 7 ultimate cd. Windows 7 draaide er wel op, maar ik ging toen windows 98 installeren en dat deed ik verkeerd, want ik had de Windows 7 partitie weggehaald. Nu de vraag als ik dus geen internet meer op mijn windowsw 98 meer krijg:
Ik heb dus wat verschillende dingen:
1. Hoe zet ik weer internet op mijn windows 98?
2. Als vraag 1 niet kan: Hoe formateerd ik de harde schijf? En hoe kom ik overal? Want ik lees wel van in de ms-dos: format C, maar hoe doe ik dat enzo?
3. Kan ik dan (na 't formateren) gewoon xp weer installeren? Want toen ik w7 al had en dan probeerde xp te installeren erbij kreeg ik een fout na het opnieuw opstarten de eerste keer, waarna de installatie verder zou moeten gaan: schijfleesfout.... dat ging dus niet.
4. Kan ik anders met de recovery of gewone xp installatie cd weer xp installeren en daarna windows 7 op een 2de partitie?

pfff... een heleboel, en ik hoop dat jullie het ook nog allemaal begrijpen, maar anders reageer lekker jôh, oh trouwens: de harde schijf is 37gb, is niet veel weet ik maar windows 7 draaide er gewoon op, wel windows 7 ultimate maar op de basic instellingen!

gr.

Eerst maar eens vermelden welk merk + type draadloze netwerk-stick het betreft.

Tijs.

whaha funny ik las net jou naam ergens in een ander forum. wacht ff ik zal vanavond de gegevens ff geven. misschien zijn er nog wel drivers voor ja. maar het is een ouder stickje dat onder windows 7 niet meer werkte dus kocht ik daar een nieuwe voor.
Je ziet het vanavond nog!

Gegevens internet stick:
Sagem
Model: XG-760A
Made in china;)
802.11b/g WLAN USB2.0
moet genoeg zijn toch?

Kijk of het volgende je verder helpt: link. Is driver + de utility om de verbinding mee te maken.
Helemaal uitpakken.

Er staat niet bij of het (ook) geschikt is voor W98 of niet, maar de uitgepakte Driver-map geeft hoop (ik zie een xxx98.sys staan). Je moet in ieder geval setup draaien in de Utility submap en aangeven dat je zowel de driver als de utility wilt installeren.

Hetzelfde geldt voor de volgende (wellicht franstalige, wellicht precies dezelfde download als boven): hier

Tijs.

ff voor mij dat ik je snap: je geeft nu dus 2keer de link van 1 bestand?

De naamgeving van de bestanden is hetzelfde, maar ze komen van andere bronnen vandaan (zie de links).

Was m.i. handiger geweest als je gewoon van start was gegaan. Nu gaat er weer een (in mijn ogen onnuttige) posting overheen voor je zélf wat gaat doen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
ok, nou ik zal 't je vertellen:
hij herkende de cd niet:S
ik heb opnieuw opgestart en dan in ms-dos
harde schijf geformatteerd en legale xp home erop gezet. moet nog ff uitvogelen hoe ik daar de internet weer op gang krijg. maar 't gaat lukken via eerste de drivers enzo updaten van fuijustu siemens zelf, want daar zat een cd-rom van bij de pc!

Zonde van de tijd die ik in je vraag gestoken heb.

Sluit deze vraag even af: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan