Internet op XP werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisdeLange

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb hier 2 nieuwere pc's staan met allebei Windows XP geinstalleerd ,
Als ik op de ene (AMD) de internet kabel erin stop kan ik zo internetten en als ik bij die andere de kabel erin steek (Pentium) dan wil ik op internet dan lukt het niet dan komt erin internet explorer te staan :Kan de zoekpagina niet openen

Al kijk ik bij apparaatbeheer zie ik bij beide computers dezelfde modem (logisch) en allebei staat er dat de apparaten correct werken en dat de stuurprogramma ook goed werkt .

Voorbeeld bij allebei is dit hetzelfde :
http://server6.uploadit.org/files/zardac-intranet.JPG

Hoe kan ik ervoor zorgen dat internet op de ene pc ook werkt ?

Hoi,

Hoe heb je ze te staan.

Teneerste..

1. Heb je op de ene pc wel de correcte IP adress enz ingesteld.

2. Heb je er een router tussen.

3. Staan de twee computers aan elkaar of los van elkaar (netwerk of niet)

Groetjes, Dj Viper

Als ik het goed begrijp heb je kabel internet van chello.
Chello wil niet dat er meerdere pc's aangesloten zijn op het netwerk. En de eerste (amd pc ) is bekend bij chello en de andere pc (intel) niet en daarom werkt het niet. Dit kun je oplossen door er een router tussen te zetten. Dit is een klein computertje die de internetverbinding deelt en deze wordt door chello gezien als enige computer. Als er zo'n router aangesloten wordt dat moet wel even naar de helpdesk van chello gebeld worden om het modem te laten resetten.

Groeten Peter

Geplaatst door clervaux
Chello wil niet dat er meerdere pc's aangesloten zijn op het netwerk. En de eerste (amd pc ) is bekend bij chello en de andere pc (intel) niet en daarom werkt het niet. Dit kun je oplossen door er een router tussen te zetten. Dit is een klein computertje die de internetverbinding deelt en deze wordt door chello gezien als enige computer. Als er zo'n router aangesloten wordt dat moet wel even naar de helpdesk van chello gebeld worden om het modem te laten resetten.

Groeten Peter

Lijkt me sterk dat Chello dat op die manier doet, anders kan je nooit een nieuwe PC aanschaffen en op internet gaan.

Het kan hooguit zijn dat chello naar het MAC adres van de modem of ethernetkaart kijkt. Die moet altijd dezelfde zijn, en dan klopt je verhaal. Een ander punt kan zijn dat de computers beide dezelfde computernaam moet hebben (@home kijkt daarnaar)

Geplaatst door clervaux
Chello wil niet dat er meerdere pc's aangesloten zijn op het netwerk. En de eerste (amd pc ) is bekend bij chello en de andere pc (intel) niet en daarom werkt het niet.
Heb hier ook een netwerkje, maar Chello ziet alleen de pc die direct op het internet is aangesloten.
Deze pc verdeelt het internet, dus het netwerk(IP 192.168.0.1 enz) wordt door Chello niet gezien.
Ondanks dat deze pc's het internet op kunnen.

Nee het is geen netwerk het zijn gewoon 2 standalone computers en het is geen chellointernet maar multikabel maar dat moet toch niet zoveel uitmaken , waarvoor kan de ene computer nu wel automatisch internet configuren en de andere niet ?

Geplaatst door DennisdeLange
Nee het is geen netwerk het zijn gewoon 2 standalone computers en het is geen chellointernet maar multikabel maar dat moet toch niet zoveel uitmaken , waarvoor kan de ene computer nu wel automatisch internet configuren en de andere niet ?

Zoals DjViper al heeft aangegeven, kan het aan je instellingen liggen:

1. Wat is de computernaam? Moet je voor je provider een computernaam opgeven?

2. Hoe zijn je IP instellingen gedefinieerd (IP adres, DNS servers, staat DHCP aan)

Doe jezelf eens een plezier en open een commandprompt en tik in "ipconfig/all" en post het resultaat even.

Florijn

Allereerst de kabel dus in de pc doen terwijl deze nog uitstaat. Dan modem resetten (heb ook Multikabel), qua even 10 seconden de stekker er uit, ook nog met de pc uit dus. Modem stekker weer in de muur en zet je pc aan. Zo werkte dat bij mij toen ik nog met 2 pc's werkte. (afzonderlijk dus, zonder router of wat ook)

Geplaatst door gezina
Allereerst de kabel dus in de pc doen terwijl deze nog uitstaat. Dan modem resetten (heb ook Multikabel), qua even 10 seconden de stekker er uit, ook nog met de pc uit dus. Modem stekker weer in de muur en zet je pc aan. Zo werkte dat bij mij toen ik nog met 2 pc's werkte. (afzonderlijk dus, zonder router of wat ook)

Dit heeft gewerkt vraag is opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan