internet op zolder

• Onderwerp starter Onderwerp starter name
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

name

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 nov 2010
er zit een grote ruimte tussen mijn livebox en zolder. hierdoor heb ik weinig bereik terwijl ik daar een ps3 heb staan. ik heb zelf al wat gezocht naar oplossingen en kwam een Devolo Netwerk homeplug tegen. Heeft iemand hier ervaring mee/een andere oplossing?. Ik ben sowieso niet tevreden met de livebox maar zal het zin hebben om deze te vervangen (zal het bereik/sterkte verbeteren?). aan het abonnement ligt het trouwens niet, het is echt puur een bereik probleem.

Koppel aan de Livebox via bedrading een extra sterke aparte router. Je hebt dan, als het goed is, overal goed bereik. Zelf heb ik thuis aan de modem een Sitecom WL183 (een oude) gehangen op de beneden verdieping. Zelfs op zolder heb ik meer dan 80% sterkte ondanks de 2 betonvloeren met veel ijzer erin verwerkt.

je zou ook een kabel kunnen leggen maar iik weet niet of dat bij jou mogelijk is

Meld bij Online dat je problemen hebt met de livebox.
Gezien dat de livebox qua techniek alweer is achterhaald, kan je waarschijnlijk kosteloos de nieuwste thomson modem krijgen. Die zijn qua bereik al sterker dan de aloude livebox.

Welkom op Helpmij.nl!

@sillkom.
Het bereik heeft over het algemeen niks te maken met de router maar met de antenne. Als ik een cheap routertje koop maar er bijvoorbeeld een 30decibel antenne opzet heb ik aan het einde van mijn straat nog bereik.

Ontopic:
Homeplugs kunnen zeer goed maar ook zeer slecht zijn. Wat in ieder geval belangrijk is, is het bouwjaar van het huis. Een recenter huis heeft een beter electriciteits netwerk dan een oud huis. En daar komt het feit nog eens bij dat het de zolder is. Dat kan de sterkte van het signaal ook nog eens verminderen.

Ik denk dat een (draadloze) router inderdaad een betere oplossing is. Neem dan wel een wireless N router. Een B/G router kan te sloom zijn.

Een homeplug is mogelijk maar kan slecht aflopen.

Laatst bewerkt:
Ik zou de homeplug niet eens kopen, je moet dan al zeker zijn dat de zolder op dezelfde groep zit als de beneden verdieping, daarmee bedoel ik, de bedrading naar zolder moet op dezelfde zekering zitten als de bedrading van de beneden verdieping en ik denk niet dat dat het geval is. Dus dan heb je er zo en zo niets aan. Beter inderdaad is de oplossing die hier boven zijn aangegeven op te volgen en bijvoorbeeld voor een paar centjes een nieuwe router te kopen.

grtjs jjw

Volgens mij hebben de zekeringen er niks mee te maken. En een vriend van mij heeft ook homeplug, en zijn homeplug ingang staat beneden en de output boven.

Offtopic @jww
Leuke hobby, heb ook een tijdje zon ding gehad. Was echt een vette. Zon Subaru Rally. Maar ik had de trekstart gebroken, daarna geen zin meer dus heb hem verkocht.

Pesu, de zekeringen hebben er in zoverre mee te maken, korte uitleg over de homeplug, deze zet het inkomende signaal om in een hoogfrequent signaal deze worden dan via de bedrading naar een andere home plug gestuurd en deze zet het weer om in een netwerk signaal, let op...de bedrading moet dus wel met mekaar verbonden zijn anders ontvangt een andere homeplug de signalen niet. Dus als de ontvangende homeplug op een andere groep zit, dat houd dus in dat de bedrading NIET met mekaar in verbinding staat, komt er ook geen signaal binnen. Velen mensen hebben die fout al gemaakt als je bijvoorbeeld op google zoekt naar HOMEPLUG op andere groep. Het gaat echt niet werken omdat heel simpel gezegd de bedrading niet met mekaar in verbinding staat.

Oftopic, zonde dat je de hobby hebt opgegeven, ik en mijn maat hebben er nog elke dag heel veel plezier van. We rijden nu veel elektra, alles hyper modern brushless met lipo accu's gaat als de brandweer haha. Het voordeel wel dat ik op mijn werk een leeg staande loods heb dus we kunnen met de winter maanden binnen rijden. We hebben ruimte te kort in huis met al dat speelgoed. Mocht je interessen hebben, om weer te beginnen, het knopje verkoop in mijn handtekening bied je een prachtig monster aan :P

grtjs jjw

Dan vraag ik me wel af hoe mijn vriend dat heeft gedaan.

Offtopic.
Nee srry, die tijd is al achter me. Het blijft btw ook illegaal, straks moet ik weer naar HALT. Laat maar zitten xD. Wat is jouw topsnelheid? Die van mij als ik het goed heb rond de 50.

Ik zou de homeplug niet eens kopen, je moet dan al zeker zijn dat de zolder op dezelfde groep zit als de beneden verdieping, daarmee bedoel ik, de bedrading naar zolder moet op dezelfde zekering zitten als de bedrading van de beneden verdieping en ik denk niet dat dat het geval is.

Zoals Pesu al had gezegd maakt dat niet uit (bron: http://www.devoloshop.nl/products/thuisgebruik/200-mbps-powerline/devolo-d1372-dlan-avplus-200mbps-starterkit-basisset-met-2-adapters.htm). anyway, ik ga me morgen verdiepen in ´het 2e router plan´ aangezien dat het meeste kans van slagen heeft en een bijkomend voordeel: andere apparaten in het huis hebben ook beter ontvangst.

iedereen tot zo ver bedankt voor jullie reactie. ik zal verdere vooruitgang/oplossing posten.

edit: ik lees net reactie JWW. powerline werkt dus überhaupt niet. maar maakt verder niet meer uit. zoals ik al zij ga ik met een router aan de slag. iemand nog suggesties welke router ik moet nemen?

Laatst bewerkt:
Hangt er vanaf welke snelheden je wilt behalen.
De snelste is wireless N. Echter kan het dat niet elk apparaat in je woning dit ondersteunt. Ik heb laatst deze gekocht. Ben er zeker blij mee en het voordeel is dat deze b/g/n ondersteunt. Dus is elk apparaat compatible met mijn router.

Het bereik van deze router is wel goed, maar op verlies ik soms mijn connectie met mijn blackberry. Zoals ik al zei is het mogelijk om hier een sterkere antenne in te stoppen, maar als dat te ingewikkeld voor je word kan je ook een kant en klare kopen. Op de doos staat altijd een tekening met hoever die komt. Vraag het anders even aan de verkoper.

Dus waar je op moet letten. De router moet B en G en N ondersteunen. B hoeft niet perse omdat die erg oud is. En het bereik moet je in de gaten houden.

succes:thumb:

Offtopic @ Pesu, dan geef ik net half gas :p nee zonder dollen, bij ons lopen ze iets harder. De benzine en nitro modellen lopen rond de 70 en de elektra modellen gaan nog een flinke stap harder. We zijn nu bezig met wedstijd buggy's in mekaar aan het zetten want we willen volgend jaar voor de grap ook eens wedstrijden gaan rijden.

grtjs jjw

@JJW, zullen we hier verder gaan? We zijn behoorlijk off topix gegaan.

Goed idee, excuus aan de MOD en uiteraard aan de topic starter. :o

Is het nog gelukt met je router?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan