Internet opeens zeer traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

AngelEye

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 dec 2008
Hallo,

Ik weet niet of ik deze vraag in het goede (sub-)forum geplaatst heb, maar ik zag zo geen betere. Ik heb een probleem met mijn internetverbinding.

Mijn internet is sinds enkele dagen erg traag. Het probleem doet zich voor op één computer, de andere computers (3 computers op 1 router) hebben hier geen problemen mee. Ik heb een glasvezel-internetverbinding. Voorheen heb ik er nooit problemen mee gehad, internet heeft altijd goed gewerkt. Als ik naar de status van de verbinding ga zijn zowel de verzonden als ontvangen pakketten erg laag, de verzonden pakketten worden ook steeds gereset. Zie de volgende printscreen:
internetprobxf9.jpg

Het slotje, wat op de afbeelding te zien is, is Windows Firewall. Ook als deze is uitgeschakeld is internet traag en worden de verzonden pakketten gereset. Het probleem ligt blijkbaar ook niet aan de virusscanner, ik heb het getest met Panda Antivirus 2009, NOD32 en nu Avast. Bij alle 3 de virusscanners heb ik hetzelfde probleem. Hiernaast heb ik ook diverse programma's gedraaid:
- CCleaner
- SUPERAntiSpyware
- Spybot Search & Destroy
- Ad-Aware SE 2008
- Windows SystemCare

Enkele van deze programma's vonden wel wat spyware en andere dingen, maar het probleem dat het internet zo traag is blijft. Verder heb ik nog ipconfig /release en ipconfig /renew in de command prompt gedaan, de internetverbinding uitgeschakeld en weer ingeschakeld en getest zonder virusscanner en firewall. Heeft iemand een idee wat het kan zijn, en wat ik kan doen om het te verhelpen? Ik heb een Windows XP computer met daarop Service Pack 2.

Mvg, AngelEye.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan