internet opent traag behalve in veilige modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.ploegstra

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2000
Mijn internetverbinding is heel traag. (windows xp home) Ik heb een kabelaansluiting via UPC. Ik heb het systeem al gescand op virussen (norton), fouten, spyware (via spybot en adaware) gedefragmenteerd etc. Hij blijft traag reageren. Via het hulpprogramma voor systeemcinfiguratie (msconfig) heb ik via de knop opstarten alle items uitgeschakeld. Toen ik hem opstartte via de veilige modus bleek hij wel supersnel.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn.
groet Harrie Ploegstra

Hallo,
Je modem resetten wil ook wel eens helpen.
Als dat niet helpt, dan riekt het toch naar spyware of iets dergelijks.

Laatst bewerkt:
het modum resetten heb ik ook al geprobeerd. Maar als het daar aan zou liggen zou het via de veilige modus ook niet moeten lukken volgens mij . Maar als het spyware zou zijn heeft dit dan geen invloed op de veilige modus.??
Harrie

Harry,
In veilige modus start alleen mee op wat nodig is.
Mocht er spyware aanwezig zijn, dan kan het zijn dat het in de VM niet mee opstart maar bij normaal opstarten wel.
Anders moet je even hijacktis downloaden, dan kun je zijn wat er allemaal mee opstart.

het probleem lijkt al opgelost. Nadat ik ook via de norton virusscanner kreten kreeg dat de beveiliging niet goed was, heb ik norton verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Sindsien lijkt het probleem opgelost.

bedankt voor je reactie
groet Harrie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan