internet opties

Status
Niet open voor verdere reacties.

anansie

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2003
Ik heb in xp pro bij de internet opties aangevikt dat: de map met tijdelijke internet bestanden leeg maken wanneer de browser wordt afgesloten. Toch gebeurt dit niet en blijven alle web adressen zichtbaar. Ook wanneer de pc is uitgeweest.

Onder geschiedenis heb ik ingevuld:
Aantal dagen dat pagina's in de map Geschiedenis worden bewaard: 0.

Hoe kan het dat ik die internetadressen weer zie na een restart?

Extra > Internetopties > Inhoud > AutoAanvullen.
Daar kan je aangeven dat je niet wilt dat oude URL's zichtbaar zijn, of invulgegevens bewaard moeten worden, e.d.
Coen.

Bij auto aanvullen heb ik alle vinkjes weg, maar nog geeft hij de web adressen.
Ik begrijp er zelf ook niets van, want voorheen heb ik dit altijd op genoemde manier kunnen oplossen. Heeft u nog meer tips?

Heel merkwaardig. Hier kan ik echt niets op bedenken. Sorry.

Start eens op als Administrator (hoe heettat ook weer in het Nederlands...), en wis de map Tijdelijke Internetbestanden in Documenten en instellingen/User Name/Local Settings in zijn geheel.

Start vervolgens Windows even opnieuw op. Een kersverse map met een nieuw index.dat-bestand wordt automatisch aangemaakt.

Kijk het dan eens een tijdje aan.

Dit heb ik gedaan, maar zonder succes. Omdat ik nog niet zoveel op de computer had staan heb ik besloten om de computer te formatteren. Nu staat windows er helemaal opnieuw op. (zonder updates) Bij internet opties opnieuw aangegeven dat de geschiedenis geleegd moet worden, aantal dagen op nul gezet, auto aanvullen op nee gezet en een vinkje gezet bij "de map met tijdelijke internet bestanden leegmaken als browser wordt afgesloten". Tevens opnieuw opgestart. Ik wordt nu echt gek, want de internet adressen zijn nog steeds te zien als ik op het driehoekje in de adresbalk klik. Ik vermoed dat ik iets structureels verkeerd doe, maar wat?

Ik betwijfel het of je iets verkeerds doet. Het lijkt mij eerder een bug in IE, want bij mij gebeurt precies hetzelfde.

Groetjes,
Bennie

Het gebeurt gewoon soms.

Je kunt ze handmatig verwijderen in het Register:

Start Regedit op, en ga naar de sleutel

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\TypedURLs

Klik op het mapje 'TypedURLs'. Wis nu in het RECHTERvenster alle entries, behalve 'Standaardwaarde-Waarde niet ingesteld'.

gemakkelijker:

Sluit IE en OE af.

Rechtsklik op je bureaublad of in een map, en kies Nieuw/Tekstdocument. Kopiëer nu de volgende vetgedrukte tekst, en plak hem erin

REGEDIT4

[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\TypedURLs]

Sla op als Urls.reg , (sla op als type 'alle bestanden' ) en dubbelklik erop.

Kies 'ja' om het registerbestand te laten importeren.

Je kunt dat registerbestand uitvoeren wanneer je wil, desnoods zelfs d.m.v. een snelkoppeling op je Bureaublad.

Succes,

Hiermee wordt de geschiedenis verwijderd, maar wanneer er nieuwe internet adressen worden ingevoerd worden deze weer zichtbaar.

Dat is normaal, en heel vaak niet te vermijden.

Het moet handmatig, vrees ik.

Dat is dan wel erg jammer. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan