internet pc budget 500 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

serverussnape

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2012
Berichten
12
Hallo,

Zouden jullie mij kunnen helpen om een pc samen te stellen op Alternate of op Azerty. Ik dacht er eerst een aan te schaffen via dragon computers maar ik lees erg tegenstrijdige berichten op internet over de winkel. Aangezien ik niet zo heel veel van computers weet stel ik hier mijn vraag.

Wat willen wij met de computer? Niet zo heel veel bijzonders;
internetten en e-mail enzo
torrents downloaden
werken (zowel ik als mijn partner kunnen thuis werken via een beveiligd netwerk)
veel schijfruimte zie hieronder.
Daarnaast zou ik graag de gedownloade torrents op tv bekijken. Evt. via een externe harde schijf is dat denk ik het makkelijkst. We hebben eerst een mediaspeler gehad maar dat vind ik helemaal niets meer.

Er hoeft geen windows op en ik zou wel graag in het bedrag van 500 euro (max 550) ruimte reserveren voor een tft.

Kunnen jullie mij adviseren?
 
beetje internetten en downloaden en wat filmpjes bekijken kan met iedere huis tuin en keuken pc wel

klikerdeklik
heb je nog wat rekenkracht ook, de I3 is wat dat betreft sterk genoeg voor downloaden etc
je hebt geen videokaart nodig de cpu kan via het moederbord HD materiaal sturen naar het scherm
er zit een 2TB HDD in genoeg opslag geheugen neem ik aan?
 
Jaah dat is ruim voldoende. Dankjewel voor de moeite...
Zit er ook een geluidskaart ergens verstopt ;)?
 
in het moederbord zit een onboard geluidskaart die is goed zat ook voor 7.1 surround als het moet
 
Laatst bewerkt:
als je niet zoo erg veel opslag ruimte nodig hebt , alhoewel 500 gb ook veel is kan je die pakken en een ssd erbij.
De ssd maakt je pc gewoon zoveel malen sneller dan met een gewone hdd , gewoon een ssd met genoeg ruimte voor windows en internet
 
in het moederbord zit een onboard geluidskaart die is goed zat ook voor 7.1 surround als het moet
haha vandaar ook dat ik schreef verstopt. Ik had wel een vermoeden, maar ja beter zeker weten dan van de koude kermis thuis komen toch.

Iedereen hartelijk bedankt voor hun bijdrage.
 
ik denk dat ik toch niet voor een SSD ga. Ik vind het dan een beetje te duur worden. En ook dat de capaciteit minder is. Als ik kijk naar hoe mijn laptop nu functioneert dan zal de nieuwe desktop al gigantisch veel sneller zijn.

Op de laptop hebben we trouwens nu bijna 300 GB aan harde schijf zitten. Ik heb pas een heleboel torrents moeten weggooien omdat de laptop totaal niet meer liep. (en de mediaspeler was toch defect dus ik had er niets aan). Ik denk dat 1 of 1.5 TB ook voldoende zou zijn maar in prijs scheelt dat nagenoeg niets.
 
je link werkt niet
als je in je winkelmandje zit dan heb je rechts een button dat directe link heet
klick die button en plaats de link die tevoorschijn komt hier op helpmij
 
Een ssd is idd zoveel beter als een normale hdd.
Deze is gewoon 10 x zo snel , kan meer of minder zijn hangt van de ssd af.
Als je van een i3 naar een i5 gaat merk je dat amper .. als je van een hdd naar een ssd gaat <--dat merk je wel !
een 60gb ssd is meer als genoeg , zelfs de goedkopere ssd's voldoen al

en je winkelmandje doet het niet <--btw
 
Laatst bewerkt:
winkelmandje doet het nogsteeds niet!

je moet wel doen wat ik je gezecht heb anders krijgen we constand een leeg winkelmandje te zien

je link werkt niet
als je in je winkelmandje zit dan heb je rechts een button dat directe link heet
klick die button en plaats de link die tevoorschijn komt hier op helpmij
 
Sorry dat de link weer niet goed gegaan is. Ik dacht echt dat ik die knop van de site van azerty goed had gebruikt..

Ik weet nog steeds niet of ik wel een SSD wil. Want ik zag dat bij Azerty de goedkoopste 3.5 inch schijf maar liefst 120 GB bevat en dan ook 129 euro kost. Ik vind dat echt te duur. Zeker ook omdat ik eigenlijk bedacht had dat 60 GB wel genoeg zou zijn.
 
De corsair is sneller maar de crucial is de ssd met wat minder problemen dan een corsair.
Ik zou gewoon voor de corsair gaan , je hebt sowieso garantie erop .
 
de crucial m4 is sneller en dus de betere keuzen klikerdeklik

msi je moet echt eerst even wat research doen voordat je adviseerd
 
Laatst bewerkt:
Pc is besteld hoor. Iedereen bedankt voor de hulp... Nu geduldig wachten tot hij er is... En dan kan eindelijk de gammele laptop weg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan