Internet probleem via router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marocs

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2001
Berichten
18
Hallo

Ik heb een probleem.

Heb thuis een sitecom router staan met daaraan een hub en 2 pc'tjes eentje met win xp en de ander win 98.

Maar nu komt het.

Ik heb alle kabels en stuff goed aangesloten en dat weet ik omdat ik1 week terug nog geinternet heb met het spulletje.
Ik heb zaterdag wat protocolen veranderd i.v.m. een game die ik over het netwerkje wou spelen en ik heb het hier over de SPX protocool.

Maar nu wil ik dus weer het internet op en dat lukt niet met beide pc's en ik zit met de handen in het haar.
Kan iemand mij mischien helpen?
Wat zou er aan de hand kunnen wezen?
Alvast bedankt.
 
Nope die staat er gewoon tussen.

Als ik mijn browser start krijg ik echt de melding dat er geen verbinding is.
 
alles eruit en opnieuw doen..

het kan zijn dat de protocollen of services niet goed zijn geïnstalleerd. Ik zou alles eruit gooien en dan opnieuw toevoegen.. (houd wel je windows cd bij de hand ;)

Waarom zit er een hubje tussen je computer en je router ? dit is alleen nodig als je een 1 poorts router hebt..
 
Ik heb een Router die alleen met een hub samen kan werken, dus een 1 poots router.

Ik kan wel alles verwijderen en toevoegen maar ik weet niet welke instellingen moet overnemen en welke niet.
En om een Windows cd word niet gevraagd.
 
Een router heeft altijd meerdere poorten, dus een Hub eraan vind ik raar en kan ook niet plaatsen. Een router heeft ook de funcite van een HUB
In de Router moet ook het DHCP protocol aan staan.
En dan nog de vraag heb je iets gewijzigd in de router of op de PC's
 
Mijn router heeft wel degelijk 1 poort een wan en een lan.


Ik heb inderdaad dingen gewijzigd zoals je hierboven kan lezen.

Ik heb een SPX protocool bij beide pc's toegevoegd.
Maar dit ook weer verwijderd.
En heb wat met de kabels lopen kutten maar die zitten nu weer correct aangesloten.
Alles tig keren gereset, helaas zonder resultaat.

Mijn pc's (xp) heeft trouwens wel een vebinding met de router want hij verzend en ontvangt pakketjes.
 
dacht ik wel...

ik ben geen netwerkbeheerder, maar ik dacht ook dat dat niet kon, een router met 1 poort..

Bridge zou wel kunnen.. :p
 
Geplaatst door JBS
Een router heeft altijd meerdere poorten, dus een Hub eraan vind ik raar en kan ook niet plaatsen. Een router heeft ook de funcite van een HUB
In de Router moet ook het DHCP protocol aan staan.
En dan nog de vraag heb je iets gewijzigd in de router of op de PC's

Er zijn echt honderden soorten routers, ook maar met 1 uitgang. Router is een verzamelnaam voor een hele hoop verschillende apparaten die wel allemaal hetzelfde doen.
 
ik zou is in router kijken of dat ding wel een ip heeft. Staat DHCP aan. Krijgt je pc een IP van de router. is dit allemaal zo, kan je site pingen, kan je router pingen.
 
ooow...

ik durfde bijna niet te twijfelen aan JBS..(Giga Senior) ;)

dankje voor de opheldering..
 
als ik ipconfig of winipcfg start.
Krijg ik ip adressen te zien.
En ook een gateway adres alles.

DHCP staat volgens mij aan, die optie staat toch gewoon bij de eigenhappen van de verbinding?
 
router op pc aansluiten

of even je router loshalen en op je computer aansluiten met die kabel die erbij zit (geen UTP)
 
2 boxtebv: Deze router kan alleen aangesloten worden via een hub, is mij verteld door de gebruikers gids.

2 buick: als ik thuis ben ga ik dat even doen, maar wat kan ik daar wijzer van worden, of waar moet ik op letten?
 
Marocs, Als het goed is kun je vanuit de routersetup ook zien of de internetverbinding en andere instellingen goedstaan. Het kan nl zijn dat daar internet instellingen zijn veranderd waardoor je niet kunt internetten :)

Nico
 
soms..

soms moet je hem aansluiten zoals ik zei.. inderdaad meestal via web-interface..

misschien is die webinterface wel secure en moet je HTTPS gebruiken ipv HTTP...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan