internet probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fazero

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2005
Berichten
5
Hallo,

Ik heb sinds een poosje 2 pc's staan. 1 oude met Win 98SE en een nieuwe met XP.
Poosje geleden een SMC router geplaats en allebei de pc's met een kabel op de router aangesloten. Op allebei deed internet het. Sinds kort een Sweex wireless accespoint erbij genomen en de 2e pc (XP) op deze aangesloten met een wireless kaart van Sweex. Alleen.... nou heeft de 1e pc (met 98SE) geen verbinding meer, de pc met XP doet het prima. Nou hoorde ik wel iets over DNS maar voor ik een hoop verpest.... heeft iemand een idee? Of is het een kwestie van de wireless op poort 1 van de router en de kabel op poort 2? Of is dat te simpel?
BVD
 
Hoi,

Kan simpel zijn als het moet weet niet hoe je configuratie op dit moment is...

Maar op de router van SMC zit misschien poort 4 waar een knopje naast zit. Daar kun je de router van sweex aan koppelen.. De kabel van internet gaat gewoon in de router van smc. Dan zou het moeten werken, misschien dat je het knopje nog moet omzetten..

Groetjes, Anne
 
Ik heb ff gekeken, ik heb 4 poorten op de router (SMC Barricade 7400VBR, een oudere) maar geen knopje.
De pc die via die Sweex gekoppeld is doet het prima, het is juist de oude (98) die geen verbinding meer heeft sinds de nieuwe pc wireless is geworden. Daarvoor, toen de nieuwe pc gewoon nog met een kabeltje dwars door het huis was verbonden, had ik wel gewoon internet op beide pc's.
Nou kan ik de TCP/IP instellingen wel handmatig gaan proberen (ik weet de DNS adressen van Wanadoo en de IP van de router) maar ik weet nooit of ik de juiste dingen in vul.
 
Hoi,

Dan denk dat je twee dingen kunt gaan proberen...

1. De sweex in de 4de poort gaan stoppen en win98 in poort 1.

2. DNS en gaan invullen in windows, is niet moeilijk, staat duidelijk welke de prim, en sec dns zijn..

Groetjes, Anne
 
Top, ik ga het morgen proberen en ik laat weten of het werkt :)
Dank je!
 
De Sweex op poort 4 werkt...... de Win98 op poort 1 nog steeds niet.... ik ga nou ff stoeien met de DNS instellingen, verder niks invullen? Zoals IP adressen, gateways enz.?:rolleyes:
 
:confused:
DNS weet ik ook niet.... heb de 2 adressen ingevuld: niks.
Nou probeer ik het gewoon rechtstreeks op de kabelmodem, niks, wil ik Wanadoo internet verwijderen, doet ie niet, opnieuw installeren: zegt ie dat ik er een router tussen heb of dat de modem off line is (is ie niet, alle benodigde lampjes branden en ook op de netwerkkaart). Ik heb het een keer voor elkaar gekregen om het opnieuw te installeren zodat ie WEL rechtstreeks werkte maar hoe....
Nou kloppen de netwerk instellingen ook telkens niet meer, netwerkkaart en TCP/IP staan er bij maar telkens is de Client verdwenen..... ik weet weer waarom ik eigenlijk een hekel aan pc's had....
Kan ik XP gewoon over 98 heen installeren? En pakt ie het dan misschien beter?
 
Hoi,

een gateway moet je wel invullen... als het goed is heb je dat ook gedaan in de router.

Groetjes, Anne
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan