Internet Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

kermis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 sep 2012
Goeie dag lieve mensen,

Ik heb een glasvezel kastje aan de muur hangen en van af daar ga ik met een utp kabel naar m'n nieuwe router toe.
(router: Wireless Gigabit Router N300 X4 WLR-4000)

Ik heb een pc die via een utp kabel vanaf de modem uitgaande poort 1, internet verkrijgt.
En een laptop die via de wireless optie van de router ook internet verkrijgt

Het probleem is dat ik op mijn vaste lijn (pc) aan het surfen ben met google chrome op het internet dat de pagina's laden dan niet goed of half of helemaal niet. en bepaalde pagina's weer wel. (foto's die missen etc)

Dit terwijl de verbinding wel gewoon actief is (zoals utorrent upload en download gewoon)
Deze problemen ondervind ik ook op m'n laptop via de Wireless verbinding

De browser geeft dan ook vaak een time out melding aan:

9UYDY.png

Als ik de utp kabel die naar mn pc gaat uit de router haal en rechtstreeks in het glasvezel kastje druk doet alles het prima.

Omdat ik de fireware van de belkin router heb geupdate een tijdje geleden dacht ik dat dit probleem aan mijn oude "belkin router" lag, omdat toen de problemen ontstonden..

Ik heb op de reset knoptjes gedrukt en de stekker van de router eruit gedaan en weer er in gedaan
Ik heb ook bij de LAN-instellingen en proxy instellingen gekeken van crome

Ik heb gister dus een nieuwe sitecom router gekocht maar tot mijn verbazing ondervind ik nog steeds het zelfde probleem.

Als ik bijde stekkers er even uithaal en weer er in doe, dan blijkt alles weer op volle snelheid te werken, maar na verloop van tijd wordt de verbinding slechter en slomer en op een gegeven moment doet ie het helemaal niet meer tot dat ik weer de stekkers erin en eruit doe..

Kan iemand mij misschien helpen, heel erg bedankt

Kermis

Het is algemeen bekend dat (goedkope) routers over hun nek gaan van torrent-verkeer (vooral het opbouwen en weer afbreken van netwerkverbindingen, dat bij torrent-verkeer veel gebeurt).
Dus als je weer eens de router(s) reset, daarna dat torrent-verkeer uitlaten en kijken of het probleem terugkomt.
Komt het dan niet terug, dan zul je bandbreedte en/of verbindingen-instellingen in uTorrent moeten gaan verlagen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb vernomen dat het niet aan utorrent ligt, aangezien ik een snelle internet verbinding heb en utorrent nooit op volle toeren heb draaien.

2205938316.png

Groeten K.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan moet je het zelf maar weten. Mijn test is niet ingewikkeld én ik sta nog steeds achter mijn vorige posting voor wat betreft een MOGELIJKE verklaring van je problemen.

Tijs.

Oke, duidelijk.. ik heb net de reset gedaan en laat nu utorrent uitstaan. ik ga nu afwachten :)

Bedankt.

Fijn, en bedankt voor de terugmelding. :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan