internet probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

a194645

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
Berichten
1.591
hoi,

ik heb een laptop en een pc aangesloten via een router,
de pc gewoon met een kabel de laptop is draadloos.
dit werkt allemaal perfect ............ maar

als ik de laptop of pc nu rechtstreeks via de rechtstreekse kabel verbind ( dus zonder router ) dan
kan ik niet op internet.

dit is normaal omdat de router zelf een ip nr uitdeeld en ik moet wachten op een nieuwe ip nr ( ik heb natuurlijk dan ook automatisch overnemen aangevinkt bij lan instelingen )

als ik vroeger een half uurtje wachte kreeg ik automatisch een nieuw ip adres en kon gewoon op internet nu wacht ik al een uur en kan er nog niet op ( ik heb een kabel verbinding met telenet )

het probleem is als ik hier een pc maak , ik hem aansluit via mijn router maar als de mensen hem komen halen en thuis rechtstreeks aansluiten ze niet op net kunnen.

kan het misschien zijn dat ik langer dan een half uur moet wachten of doe ik iets anders fout.

alvast bedankt
johnny
 
Als je de kabel van het internet uit de betreffende computer gaat dan zou je even het volgende commando kunnen geven in een dos omgeveing.

ipconfig /renew

Nu wordt alles leeg gemaakt en als de eigenaar van de computer het dan thuis weer aansluit dan krijgt hij/zij meteen een ip adres.

Natuurlijk moet je dan wel automatisch ip adres verkrijgen aan hebben staan.
 
puppie,

dit lijkt me interessant !

maar kan je iets meer uitleg geven waar ik dat commando moet geven ? je spreekt over dos omgeving maar daar ben ik helemaal niet in thuis ( ik steek wel eens een pc in elkaar en zet er een besturing systeem op maar van dos ken ik niet veel )

alvast bedankt
johnny
 
als het computers zijn met xp dan gaat het als volgt.

start-> uitvoeren nu type je cmd en geeft een enter.
Nu kom je in een dos omgeveing en kun je ipconfig /renew typen let op de spatie tussen g en /

meestal kun je ook in dos komen via start programmas en dan bureau accesoires dan kun je een zwart vlakje tegen komen c:> of gewoon de tekst DOS.

suc6.
 
Graag gedaan :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan