internet problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

spartaantje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 sep 2004
Sinds we een nieuw modem van UPC hebben krijgen we bij een heleboel paginas die we opvragen een wit scherm, of heel even het volledige scherm en dan een wit scherm met de tekst eronder gereed.
BV bijvoorbeeld als ik LOI.nl opvraag. Soms krijg ik ook een tekst van fout met ie explorer we moeten nui afsluiten ( of iets dergelijks). Wie o wie kan me helpen??

Zou je de volledige foutmelding willen geven, dan wordt het zoeken naar een oplossing veel makkelijker . . .

Een beetje meer info over je systeem en je modem zou ook fijn zijn.

Als ik zoals ik al schreef loi.nl opvraag krijg ik heel even die pagina te zien en daarna een wit vel met gereed eronder!
Ik heb chello en hun modem en heb windows XP

Dit bericht schrijf ik op mijn weerk want ik kon thuis zelfs niet dit openen.
groet Diana

Als je alleen met bepaalde websites problemen hebt, zal je de fout moeten zoeken in je IE-beveiliging en/of je firewall; dan zal je je instellingen/beveilingingsniveau eens goed moeten nalopen en/of (eventjes!) je firewall uitzetten.

Heb je met veel meer sites (zoals bv Helpmij) problemen, dan zou de fout in je modem kunnen zitten. Ik heb geen kabelmodem, dus daar weet ik niet veel van. Je kunt altijd ook contact opnemen met Chello.

Lukt het op deze manier niet, dan moet je echt meer info geven; bv of je ook problemen hebt met je e-mail, welke updates van XP heb je, welke firewall en anti-virus, gebruik je een anti-spywareprogramma en de allerbelangrijkste:
wat is de exacte foutmelding die je krijgt.
Als deze maar heel kort in beeld is, zou je kunnen proberen er mbv alt+PrintScrn een "foto" van te maken, die je dan in Paint kunt bekijken.

Als ik bv de homepage van de voetbal wil openen krijg ik bij een doorklikker de tekst: In iexplorer is een fout gesloten. De bewerking moet helaas worden afgebroken en dan worden alle internet paginas afgesloten.

Bij bv de LOI.nl als ik die opvraag krijg ik heel even de pagina te zien en daarna een leeg wit vel met de tekst eronder gereed, terwijl ik op mijn werk wel dit kan oproepen.

Hoe zet ik de firewall uit? Waar vind ik de ie-beveiligingen en wat moet ik daar mee doen?

Met chello heb ik al contact gehad en zij zeggen dat het een internet explorer probleem is en niet van hun.

Zoals je leest ben ik niet zo heel goed van alles op pc op de hoogte maar ik doe mijn best.
Bedankt in iedergeval voor je moeite om me iets ervan bij te brengen.

groet

Diana

Hoi Diana,

Ik ben bang dat je problemen veroorzaakt worden door virussen en/of spyware.

Eerst maar eens proberen of IE hersteld kan/wil worden:

Ga naar Start, Instellingen, Configuratiescherm, Software.
Selecteer Internet Explorer en klik op Toevoegen/Verwijderen.
Je ziet dan een venstertje met twee opties.
Kies voor Internet Explorer herstellen en klik op OK.

Ik hoop dat je hierna weer een beetje kunt internetten, maar raad je echt aan om dan zo snel mogelijk een Hijack-log te plaatsen. Hoe dat moet kan je
hier vinden.

Je kunt op het internet veel goede en gratis programma's downloaden om dit soort problemen in de toekomst te vermijden of op te lossen: een firewall (bv ZoneAlarm), een virusscanner (bv Antivir, Avast of AVG) en anti-spyware (bv AdAware, Spybot S&D en Spywareblaster).

Veeel succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan