Internet problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nijtram99

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2013
Sinds een paar dagen werkt het internet over het algemeen thuis niet meer. Het probleem is dat de router geen internet meer doorgeeft doordat ik perongeluk de mac address blockering op alles weigeren heb gezet. Het internet vanaf de modem naar de router werkt gewoon goed, maar de router laat nu geen internet meer door. Ik heb een sitecom 300n. Deze heb ik al geprobeerd te resetten naar fabrieksinstellingen (15 seconden
de knop indrukken), maar hieruit is niks gekomen, of ik doe iets verkeerd.
Wie kan mij helpen?

MAC filtering is alleen van toepassing op draadloos verbindende apparaten.
Dus je had helemaal niets hoeven doen qua resetten en zo: Gewoon een pc/laptop bedraad aansluiten, de configuratie van de router openen in je browser en de mac filtering weer uitzetten.

Overigens zie ik 0 toegevoegde waarde en uitsluitende kans op last met mac filtering. Zet het dus (wat mij betreft) helemaal UIT.

Tijs.

Toevoeging: Ik meen gezien te hebben dat mac-filtering ook werkt op bedrade aansluitingen. In dat geval moet je inderdaad het apparaat naar fabriekswaarden zien te krijgen, een pc aansluiten op een LAN aansluiting ervan en dan de (draadloze) configuratie weer zetten zoals eerder.
Ik blijf overigens wel bij mijn advies om mac filtering helemaal uit te laten.

Tijs.

Ik ga er vanavond is even goed voor zitten. Met mn laptop bij de kast. Een lan ingang is gewoon alles behalve de blauwe toch? De blauwe is voor, van modem tot router bedrading

Je kunt inderdaad proberen of mac filtering alleen op draadloze verbindingen van toepassing is, maar zoals ik al meldde is het officieel ook op bedrade aansluitingen van toepassing.
En inderdaad zijn 4 aansluitingen van een kleur, en daar moet je de pc/laptop op aansluiten (dus niet die met de afwijkende kleur).

Terugzetten naar fabriekswaarden heb je goed gedaan (=15 seconden de WPS knop vasthouden). Probeer het nog een keer, zou ik zeggen.
Evt. kun je ook nog proberen het apparaat eerst spanningsloos te maken, de WPS knop alvast ingedrukt houden terwijl je de voedingsstekker weer terugstopt. Dan een minuut of zo geduldig die knop vasthouden. Mogelijk werkt dat wel.

Tijs.

Waarom stel je die vraag? Het is gewoon een fysieke actie die je moet uitvoeren. Daar zijn verder geen stapjes bij.

Tijs.

Ohh ik heb perongeluk 2x op verzenden gedrukt waardoor die wat later de zelfde vraag nog een keer neerzette. Het is een beetje irritant op mn mobiel

Het probleem met de router is nog niet opgelost. Het lukt me niet om te resetten, maar als ik het internetdraad direct vanuit de modem naar mn laptop doe krijg ik dit probleem: LAN-verbinding heeft geen geldige IP-configuratie.

Als je alleen een MODEM hebt vanaf je provider (of een routermodem die in bridging mode is gezet), dan kan het zijn dat je eerst een hele nacht geen actief apparaat aan de kabel mag hebben voordat een ander apparaat dan je router een ip-adres krijgt van je provider.

Het is (dus) van groot belang dat je je router tóch teruggezet krijgt naar fabriekswaarden. Probeer nog eens de suggesties van posting #6, en wacht desnoods wat langer dan de 15 seconden die vermeld waren. Anders zul je een nieuwe moeten kopen (of de huidige terugsturen als garantiegeval).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan