internet quicknet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

website

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2002
wat heb ik aan spullen nodig (hardware) om de internet verbinding die ik nu heb bij multikabel, te delen over twee computers
en welke zaken moet ik software-matig aanpassen?
internet is nu op 1 computer werkzaam aangesloten en werkt super... maar hoe verder

liefst in simplele taal want ik ben niet super computer minded...

Je hebt een router nodig.Kijk maar eens bijv op www.routershop.nl
Verder ga ik er vanuit dat je de netwerkkaarten al in je pc hebt.

Simpeler kan haast niet.Je kunt ook met kabel doen maar dan moet er altijd een pc aan blijven staan.

en verder?

alleen een router?

en verder dan, kan ik de inkomende kabel gewoon daaarin doen en dan 2 uitgaande naar de 2 computers en klaar??
hoef ik in software niets te veranderen?

ps. wat voor kabel moet er tussen router en computer, hoe heet dat?

bednakt alvast voor de hulp

Je modem heb je altijd nodig anders kun je niet op internet of e-mailen of .....
Je sluit de router aan op je modem middels een bijgeleverd kabel.Afhankelijk van het aantal uitgangen kun je er 2,3,4 computers aanhangen.
Je zult via de browser (dus www balk op internet wel een aantal instellingen moeten wijzigen maar dat staat in een handleiding)
Verder heb je natuurlijk wel de netwerkkaarten nodig maar die zullen vast wel in je computer zitten.Eventuele extra meestal CAT5 kabeltjes genaamd kun je overal krijgen.

Beste is even naar een winkel gaan en eea bekijken en dan al dan niet overgaan tot .....
Zorg er wel voor de je ruilmogelijkheid hebt dat stel er zou onverhoopt iets niet gaan werken,dat je dan een ander produkt kunt krijgen.

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan