internet radio

Status
Niet open voor verdere reacties.

stebu

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2006
Berichten
86
:cool:ik wil graag internet radio maken. samen met een maatje van me heel leuk maar zit met twee problemen we hebben het programma castballster maar we willen gezamelijk en programma maken maar ook doorlopende muziek.We weten niet hoe da gaat om online te gaan ik hoop datiemand weet hoe we dit kunnnen op lossen we willen graag het programma cast blaster gaan gebruiken volgens onss. Is het een perfect programma.
mijn dank daar voor met vriendelijke groet stebu:cool:
 
Heel leuk, internetradio, maar er komt heel veel bij kijken.

Ten eerste, zorg dat alle muziek die je draait legaal verkregen is, dus nooit gedownloade muziek draaien. Daarnaast heb je een Buma-Stemra licentie nodig. Die is er vanaf € 312,00.

Voor het broadcasten zelf kan je programma's als SAM broadcaster gebruiken, of een combinatie van winamp en shoutcast of icecast. SAM broadcaster is wel de makkelijkste om op te zetten. Zorg daarnaast dat je een goede server hebt, die met een mooie schone installatie en geen andere troep (minimaal 1 MB/s upstream op de internetverbinding) die je webradio kan hosten.

Veel succes :p Je doet er wel een beetje makkelijk over :rolleyes:
 
ik heb een programma gevonden dat heet castblaster.
hun zeggen tegen mij als je eenmalig 45 euro neer telt dat hun de rest voor je regelen? Daarom wou ik dat ook ik weet de buma stemra kosten en regels. maar hoe kan je dat programma ook goed laten lopen via je eigen website dat was meer mijn vraag had het zelf ook niet errug duidelijk opgeschreven mijn excuus daarvoor:cool:
 
Beetje kijken op de castblaster site, en het is al gouw duidelijk dat dit een programma is voor alleen podcasts, dus niet voor live streaming :rolleyes:

Als je wilt livestreamen kan je beter naar de programma's kijken die ik je eerder genoemd heb, en natuurlijk je buma-stemra licentie regelen voor je online gaat ;) Het wijst zich allemaal vanzelf met SAM-broadcaster.
 
Laatst bewerkt:
streaming incl. sena

hoi hoi

Kijk eens op de site van dahhosting daar kan je al voor 20 personen streamen incl. sena licensie voor 85 euro per maand.
Op de site van hun staat 75 euro maar dat is exclusief btw
Hebben wij ook gedaan.:thumb:
 
vergeten

was nog vergeten te melden dat de buma daar ook in zit.

Veel plezier ermee:thumb:
 
bedankje

:p[kijk hier heb ik iets aan ik dank jou heel hartelijk voor de hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan