internet restricties / ouderlijk toezicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman2

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Berichten
136
beste mensen,

Ik heb tal van programma's bekeken over ouderlijk toezicht maar geen is zo simpel als ik het wil hebben.
Ik wil internet verbieden op een paar sites na. en van die paar sites wil ik een aantal onbeperkt openstellen en de overigen met een tijdslot, liefst cumulatief per week.
(en alle overige inernetgebruik is met ouders er naast.)
een tijdslot zie ik wel terug maar ik zie dan niet dat ik daar websites van kan uitzonderen.

het gaat om een laptop met xp pro met ineternet explorer.

Muman
 
'mijn bijtje' is ouder dan de doelgroep maar dreigt verslaafd te raken aan internet. Als we even niet kijken is ie met iets anders bezig dan zijn huiswerk. Dus wordt internet sterk ingeperkt; of eigenlijk op slot waarbij alleen sites die wij als ouders goedkeuren bezocht mogen worden, een aantal voor een beperkte tijd per week (hyves bijvoorbeeld) en een aantal voor zijn huiswerk onbeperkt. Al het overige internet gebruik kan alleen als een van de ouders erbij is.
Mybee is niet wat ik zoek.

muman
 
Ik heb zelf ouderlijk toezicht via Microsoft Live ingesteld.
Hier heb je ook naar gekeken?
(Ik neem aan dat je een windows-computer hebt.)
 
Schijnbaar was het voor mij bedtijd.
Helemaal over het hoofd gezien.
Dank je wel mumzel. :)
 
ik heb nog een optie ontdekt: mijn virusscanner esetnod32 heeft de mogelijkheid om internettoegang te blokkeren en een lijst te maken met uitzonderingen. Maar ik kom er niet achter hoe ik dat moet afstemmen op de gebruiker van de computer en een tijdklok per website.
Ik zal de vraag voorleggen bij de antivirus afdeling hier.

muman
 
Gezien het feit dat wij een nauwe band onderhouden met Nod32 Kun je het hen waarschijnlijk wel vragen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan