Internet snel op gedraad, traag op draadloos...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hionimi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
4
Hoi, ik zit hier al een tijdje te rommelen met de modem instellingen maar ik kan er niet achter komen waarom het volgende probleem gebeurd; Internet is dus gewoon goed op gedraad, haal ongeveer 16-20 MBit, maar via draadloos komt hij niet boven de 4 MBit... Ik heb een KPN Experia Box H220N, en ook al zit ik met de draadloze computer er boven op, goed bereik dus, gaat het internet niet sneller. Ook is er niet eventueel iemand anders verbonden die al het internet opeist, neem aan dat een bedraadde client daar ook last van zou moeten hebben dan. Ik heb QoS uit gezet maar ook dat hielp niet. Kan iemand mij mogelijk helpen?
 
het is heel normaal dat bedraad wat sneller is dan draadloos bij mijn laptop van 3 jaar geleden een compaq pressario haalt hij bij bekabeld 100mbs en via draadloos 72mbs.
is het bij jou nou 20mbs en 4mbs dat zou dan wel erg sloom zijn ;o .
 
Je zou nog eens kunnen kijken of er geen driverupdate voor je draadloze netwerkkaart is.
 
Twee apparaten waren gebruikt om dit mee te testen, een gewone computer met een Linksys WUSB54GC v1.0, nieuwste drivers vandaag nog van de website geplukt, en een Samsung Note met Firmware 4.0.3 die volgens mij zelfs Wireless N ondersteund. Beide hadden het zelfde resultaat. Kan eventueel het kanaal veranderen nog helpen? Deze staat nu op Auto.
 
Hallo.


Die Linksys WUSB54GC v1.0, heb ik even opgezocht op internet dat is een compact wireless-g usb adapter.
Dus die g zegt het al.
Dus nu nog even kijken wat voor netwerkkaart er is die samsung note zit.
En niet volgens mij maar even kijken want zal ook wel een g kaart zijn.



Groet Cees.
 
GSMarena meld dat de Samsung Note A, B, G en N heeft, echter zou G zat moeten zijn gezien dat 54 MBit is, en gezien drie apparaten hetzelfde probleem hebben, twijfel ik dat het daar aan ligt. Het probleem is ook nieuw, paar dagen geleden downloade ik nog iets op mijn telefoon met 2,5 MB/s oftewel 20 MBit op ditzelfde netwerk.

Edit: Meting op de computer lijkt nu beter, hallt nu zo'n 8 MBit, nog steeds slecht naar mijn mening. Het lijkt wel of iets in de omgeving het probleem veroorzaakt...
 
Laatst bewerkt:
Probleem lijkt nog niet opgelost, maar er waren wel nog twee andere die ook op kanaal 6 aan het uitzenden waren, nu overgeschakeld op kanaal 11. Kom nog niet boven de 8 MBit uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan