internet snelheid blijft binnen een limiet

• Onderwerp starter Onderwerp starter 643
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

643

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jul 2008
Hallo allemaal, ik heb de afgelopen dagen mijn hersenen laten kraken over het volgende.
ik heb een laptop met een 802.11g WIFI ontvanger. Als top download snelheid heb ik ongeveer 300 kBps en als top upload snelheid 60 kBps.
Een andere laptop met een 802.11b ontvanger heeft dezelfde getallen... Waarom is mijn g ontvanger niet sneller? :confused:

Om alles nog vreemder te maken heb ik ook nog een externe 802.11g ontvanger op een andere pc die upload snelheden van 700 kBps bereikt en download snelheden van een paar MBps. En dat terwijl het ook een g ontvanger is net als in de eerste pc. Het gaat hier om een speedtouch extern apparaatje. Ik heb alles uiteraard getest met dezelfde router en ISP. ;)

Dat wil dus zeggen dan mijn ISP niet het probleem is. Ik kan op mijn router niets ontdekken van een limiet voor snelheden gekoppeld aan een IP of MAC.-adres. :(

Nog een raar maar vergelijkbaar fenomeen is dat als ik die eerste twee laptops op de router aansluit via een ethernet kabel de getallen ook niet veranderen. Althans dat geld voor internet downloads; als ik een bestand overzend binnen mijn thuisnetwerk dan kom ik wel veel hoger dan mijn gebruikelijke limiet die ik heb als ik van het internet download en upload. :(

Mijn vermoeden is dan ook dat het probleem in mijn pc zit. Weet iemand hoe ik het volledige potentieel uit mijn draadloze g ontvanger kan krijgen? Alle ideeën zijn welkom. :)

nog wat info over mijn pc:
IBM thinkpad, voor verbindings instellingen gebruik ik acces connections maar die heb ik wel laten werken via de windows service voor draadloze netwerken.
Mijn draadloze zender is een intel pro/wireless 3945ABG.
Als router heb ik een speedtouch 716

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan