Internet snelheid valt tegen na aanschaf snelle router

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Wampier,

De gegevens staan nu in een .gpx bestand op m'n bureaublad. Een bestand dat ik echter niet kan openen.

We hebben hier 4 laptops (draadloos) draaien. 2 x Vista, 1 x XP SP3 en 1 x W7.
Alle 4 hebben hetzelfde probleem. Alle 4 heb ik ze ook via een kabel laten internetten. De snelheid toen was aanmerkelijk beter dan bedraadt aan de oude router. tussen de 50 en 60 MB ten opzichte van 24 in de oude situatie (vreemd voor een router met een capaciteit van 54 MB).

Ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf als Cisco een router verkoopt van € 95,- met op de verpakking de mededeling dat de bijgeleverde CD ervoor zorgt dat de computer in een mum van tijd optimaal werkt met de nieuwe aankoop en dat vervolgens 4 laptops dat dus niet doen.

En dat geldt ook voor de mededeling dan de extra USB poort uitermate geschikt is voor bijvoorbeeld een externe HD, die dus ook op alle 4 de computers niet te zien is.

Gr, Rob

Oh dat kan ik me best voorstellen hoor. Daarom heb ik zelf al jaren geen linksys/cisco meer. Hoewel de nieuwe E-serie wel enorm verbeterd is t.o.v. van de bagger direct na de wrt54G serie (beste en meest verkochte consumenten router ooit).

Mogelijk staat de USB functionaliteit standaard niet aan. Ik vertrouw dat soort CD software nooit, daarom stel ik het altijd met de hand in. Ik weet zeker dat de router kan wat je wil, maar ik vermoed dat die CD maar de makkelijkste weg heeft gekozen ipv een high speed netwerk.

over dat programmatje: als je het start zou je zoiets moeten zien:

inSSIDer2_screenshot_lg.png

ik bedoel dan de waarde in de kolom "max rate". in het voorbeeld zie je bijvoorbeeld staan 54(N) bij het bovenste netwerk. Dat betekend dat het een "N" netwerk is, maar ingesteld om slechts op 54Mb te lopen. ik verwacht dat dat het resultaat is dat je krijgt voor je netwerk. Een correct netwerk zou een resultaat moeten geven als de 5de regel in het voorbeeld.

En alle 4 de machines die connecten hebben een N kaartje aan boord? de meeste routers schakelen namelijk in zijn geheel terug naar de laagste snelheid als er ook maar 1 apparaat is wat een lage snelheid gebruikt. denk ook aan PDA's en telefoons...

Laatst bewerkt:
Tja de router is ook dual band, dus zou dat niet hoeven gebeuren, maar ik vermoed dat die CD ook niet het 5ghz kanaal heeft aangemaakt.

Na het bericht van Ellasar wordt ik er niet vrolijker van!

Ik ga morgen wel weer verder hiermee. Bedankt tot nu toe.

(Wordt vervolgt)

Dat is op zich wel te fixen door je oude router als accesspoint ernaast te zetten voor de langzame apparaten (kabel tussen oude router en nieuwe router waarbij de nieuwe router vooraan komt te staan)

Ik ga dit eerst proberen. De resultaten meldt ik. Dat wordt wel komend weekend want de komende dagen heb ik andere dingen te doen. Gr, Rob

Al eens geprobeerd met een ander kanaal te gebruiken. Als de buren op hetzelfde kanaal surfen kan hierdoor ook het probleem veroorzaakt worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan