internet snelheid

  • Onderwerp starter sjoerd1981
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

sjoerd1981

Hallo

Had ff een vraagje zo als ik begreep moet ik een snelheid hebben van 2048 Kbps / 512 Kbps nu heb ik speedtest gedaan en dan krijg ik dit te zien en dan krijg ik dit te zien nou is mijn vraag of het een beetje klopt .
Want had eerst bij mijn provider deze snelheid 512 Kbps / 128 Kbps maar ben overgestapt op een iets duurdere maar heb er niet zo veel kaas van gegeten maar het lijkt me of ik nog op mijn oudere snelheid zit..
Wie kan mij daar een beetje uitleg over geven want snap de verhoudiongen niet helemaal van kb en kbps.

Alvast bedankt groeten sjoerd:eek:
 

Bijlagen

  • snelheid.jpg
    snelheid.jpg
    17 KB · Weergaven: 74
Die snelheid lijkt inderdaad bij het oude abo te horen.
Is het kort geleden dat je overgestapt bent? Heb je je modem tussendoor al gereset (uit, minuutje wachten en weer aan).... Bij Casema/Wanadoo is dat in ieder geval nodig om nieuwe snelheidsinstellingen op te pikken.

En wat betreft d esnelheid.... kbps zijn kilo BITS per seconde.... ofwel individuele eentjes en nullen. Met 8 bits maak je een byte en dan kom je op de term kBps (verschil zit um in hoofdletter en kleine letter b). Dus een factor 8 verschil. Er is nog veel meer over te zeggen maar dat wordt een beetje erg technisch.
 
Ja dacht dat ze het al hadden veranderd maar dat bleek niet zo te zijn ...maar ze hadden me gezegt dat het gisteren voor elkaar zou wezen ..dus naar U mening zit ik dus nog op het oude..dan zit er niks anders dan chello maar weer eens te bellen.
 
Log anders eens in op je router/modem.Daar staat vast wel ergens up/down load.
 
Misschien wel een leuk progje,maar dat geeft geen antwoord op de vraag namelijk welke snelheid nu van toepassing is.

Dat staat in je router/modem.
 
Geplaatst door upsidaisy
Misschien wel een leuk progje,maar dat geeft geen antwoord op de vraag namelijk welke snelheid nu van toepassing is.

Dat staat in je router/modem.

Als je goed leest dan zie je dat nuria je snelheid meet en vergelijkt met diverse abonnementen. Je kan ook zelf selecteren welk abonnement je hebt, en of je snelheid daarmee overeenkomt.
 
Leuke manier om je eigen abbo te controleren ?!
 
Heb een modem van chello de nieuwste doos weggegooid dus weet het merk niet:eek:
 
Dat is een motorola Surfboard modem (zwart en wit) met standby knop bovenop. of het nieuwe Arris modem, vaak in combinatie met dig.telefonie.

Provisioneringspagina: http://prov.upc.nl/

gebruik je om je modem aan te melden
 
heb me opnieuw aangemeld bij chello met een andere netwerk kaart nu is het goed

mensen allemaal bedankt

gr sjoerd:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan