Internet snelkoppeling op IE7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mazzelaar

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
5
Vanmorgen kwam microsoft met een automatische update naar IE7.
Na deze geïnstalleerd te hebben op een PC ontstond het volgende probleem:

Internet-snelkoppelingen, geplaatst op het bureaublad werken niet meer.
Een nieuw aangemaakte internet-snelkoppeling op het bureaublad werkt één keer en daarna niet meer.

Er komt dan een venster met de melding dat een en ander moet worden aangepast in mapopties.

Van ellende IE7 maar weer gedeïnstalleerd en IE6 ervoor in de plaatst gezet.
Nu werkt alles weer naar behoren.

Zijn meer mensen dit probleem tegengekomen, en zo ja, is er een oplossing beschikbaar?

Gegevens:
Processor AMD 1800 XP
Windows XP Home met SP2 (inclusief alle updates)
Firefox en IE
Norton Virusscanner
Windows firewall
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg nog even geen beelden bij het feit dat een op het buroblad geplaatste koppeling niet meer zou werken. Zo'n koppeling herbergt bij de eigenschappen toch niets meer of minder dan een url naar een pagina van een site?
Jammer dat je 7 alweer hebt verwijderd. Ik ben best wel benieuwd naar WAT er dan onder die snelkoppeling veranderd zou zijn / moeten worden, om naar de bewuste site / pagina te gaan.
 
Er staat idd slechts een URL in de snelkoppeling.
In de foutmelding stond dat dat het bestandstype niet gekoppeld was aan een programma, en dat het daarom moest worden aangepast in de Mapopties.

Ik heb hier twee PC's staan, daardoor kon ik de instellingen in de Mapopties vergelijken.
Ik heb in de Mapopties geen verschil kunnen ontdekken tussen de instellingen onder IE7 t.o. v. IE6. :

Internet-Snelkoppeling extensie: [GEEN]
actie open: rundll32.exe shdocvw.dll,OpenURL %l
DDE gebruiken
Toepassing: shdocvw
Onderwerp: System

Verder zijn er nog de acties print en printto
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat gedoeld wordt op een instelling in Weergave van Mapoties.
Ik gebruik IE7 en heb bijgaande instelling bij Managing pairs of webpages and folders (maar ik heb geen URL-snelkoppelingen op mijn Bureaublad,
ik gebruik Favorieten in IE7 zelf).
 

Bijlagen

  • IE7WebPages.jpg
    IE7WebPages.jpg
    46 KB · Weergaven: 59
Could be.
I'll keep this in mind, when I have to change to IE7 again.
Thanks.
 
Probeer deze eens: ga in verkenner naar mapopties > bestandstypen, onder in het lijstje URL en tik wijzigen, koppel de extensie vervolgens aan IE7.....
[ik had hetzelfde probleem na de update naar IE7 en dit bleek HIER de oplossing...]
 
In IE6 is URL is bestandstype: Internet-snelkoppeling.
En is daarin gekoppeld aan: Objecten- en besturingselementenbibliotheek Shell Doc
en heeft dezelfde acties en instellingen als: [GEEN] Internet-snelkoppeling.

Dus misschien had ik inderdaad daar moeten kijken i.p.v. bij: [GEEN] Internet-snelkoppeling.

Als ik IE7 opnieuw geïnstalleerd heb en hetzelfde probleem tegenkom, zal ik jullie laten weten of de aangedragen oplossingen resultaat geven.

PS:
En, ErpCity, ik ga dit Windows probleem echt niet oplossen door mijn systeem het raam uit te gooien. :)
 
Laatst bewerkt:
Oké, IE7 is nogmaals geïnstalleerd.
Deze keer zonder problemen met de internet-snelkoppelingen.
Ik heb dus geen van de aangedragen oplossingen hoeven te gebruiken.

En wat er de vorige keer mis is gelopen, ......... ?????

In ieder geval bedankt voor de aangedragen hulp.
 
Ik zeg het nog maar even - ter geruststelling......
OE 7 plakken over OE 6 is geen probleem, als je maar even geduldig blijft
wanneer WINXP gaat zitten passen.
Uiteindelijk wordt je xp keurig geinstalleerd.
 

Probeer dit:
Klik met de rechtermuisknop op een leeg gebied op het bureaublad en klik vervolgens op Eigenschappen.
Open het tabblad Instellingen in het dialoogvenster Eigenschappen voor Beeldscherm.
Selecteer in de lijst Kleurkwaliteit een andere kleurdiepte dan de huidige. Als de huidige instelling voor de kleurdiepte bijvoorbeeld Hoogst (32 bits) is, klikt u nu op Gemiddeld (16 bits).
Wanneer u wordt gevraagd of u de nieuwe instellingen wilt behouden, klikt u eerst op Toepassen en vervolgens op Ja.
Selecteer in de lijst Kleurkwaliteit de oorspronkelijke kleurdiepte, klik op Toepassen en vervolgens op Ja.
Klik op OK om het dialoogvenster Eigenschappen voor Beeldscherm te sluiten.
Succes Jirko
 
@JIRKO,

lijkt me niet als iemand in Januari 2007 deze topic aangemaakt heeft hij/zij nu nog met dit probleem zit.

Graag even de volgende keer naar de datum van een topic kijken.

Ik voorzie deze maar van een slotje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan