Internet snelkoppelingen missen icoon chrome

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sundreamer

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2008
Berichten
139
Beste Help Mij,

Misschien iets simpels, maar mijn internet snelkoppelingen op het bureaublad missen de icoon van chrome,
het is nu het welbekende witte bladzijde icoontje.

Met Internet Explorer komt de blauwe E wel tevoorschijn i de snelkoppeling.

Ik heb chrome al een paar keer verwijdert en geïnstalleerd, probleem blijft hetzelfde, ik heb ook het icooncache verwijdert etc,
zelfde probleem. De arrow shorcut remover ook al geprobeerd, zelfde probleem.

Wat kan ik doen ?, of is er een link naar dit probleem ?

Alvast dank !:thumb:

Erik
 
Hallo Erik. Probeer eens. Maar volgens mij is dat wat jij wilt eruit gehaald. OF.??

Open die favoriete site in een venster. Klik op het pictogram Gereedschap, Extra, Snelkoppelingen maken. In Toepassingssnelkoppelingen maken zet je een vinkje bij Bureaublad. Klik op Maken. Op het bureaublad verschijnt nu een icoon van je favoriete site. Als je daarop klikt, opent de site. Lukt dat.

Anders misschien aan je taakbalk vastmaken.

Of zoiets als dit.

Gebruik de huidige optie, Toevoegen aan taakbalk.
Ga naar Chrome://apps/
Rechts klik op de snelkoppeling en klik op Snelkoppeling maken
Vink de optie op Bureaublad aan en op taakbalk uit.
 
Laatst bewerkt:
Is Chrome wel je standaard browser?
 
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@echo off
if exist %localappdata%\IconCache.db goto I
else goto X

: I
ie4uinit.exe -ClearIconCache
taskkill /IM explorer.exe /F
DEL "%localappdata%\IconCache.db" /A
echo.
echo Sla al je werk op en sluit alle vensters!
echo De iconcache wordt opnieuw opgebouwd.
echo.
choice /c r /m "Druk op R om de iconcache op te bouwen"
if errorlevel 1 goto R

: R
explorer
taskkill /F /IM cmd.exe /T
exit

: X
exit

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:iconcache.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → B]iconcache.bat[/B] → Als administrator uitvoeren
 
Beste Manamana,

Leuk dat jij weer reageert, je hebt mij al een keer eerder geholpen.
Alleen denk ik niet dat mijn verhaal dus goed is overgekomen.
Het zit zo. Wanneer ik google chrome start met al mijn tabbladen, gaat dat prima.
Als ik echter een nieuwe site bezoek en daar een snelkoppeling van wil maken, door het url adres te slepen naar het bureaublad, gaat dat prima,
alleen het icoontje is niet het chrome icoontje , maar een witte bladzijde, zie afbeelding.
chrome snelkoppelingen..jpg

Nu heb ik wel een beetje verstand van PC's en heb al wat geprobeerd , en dat is :
Uiteraard chrome als standaard browser.
Verder chrome verwijderd , ook de map in de C schijf users/Appdata/local etc en opnieuw geïnstalleerd,
dan doen de snelkoppelingen het even goed ! Maar worden later toch weer zoals opd eafbeelding.
Verder heb ik via youtube de Iconcache via verborgen mappen gedelete, en daarna explorer weer opgestard,
helaas met hetzelfde effect.
verder heb ik ook nog binnen google , C:\Users\Erik\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default, de mappen favicons enn favicon journal gedelete.
Deze mappen maken zichzelf weer aan bij herstart, echter nog steeds niks...

Hopelijk is het nu wat duidelijker :)

En hoop ik dat jij/jullie wat kunnen betekenen.

Erik

Beste Dorado, dank ! klopt jouw uitleg, bij het probleem wat in de qoute naar manamana gestuurd heb ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat het een Windows probleem is en niet specifiek een Chrome, dus probeer het uit zou ik zeggen.
 
Ok, als ik internet explorer als standaard kies, krijg ik wel de blauwe e als shortcut, dus ben benieuwd..ik heb chrome ook off line geinstaleerd, 2 x omdat ik een foutmelding kreeg bij het online installeren...? misschien heeft dat er ook mee te maken ? bedenk ik mij net...zal het proberen en kom erop terug , !

Ik denk dat het een Windows probleem is en niet specifiek een Chrome, dus probeer het uit zou ik zeggen.

Beste Dorado , bij het aanzetten van mijn laptop, gisteren waren de chrome icons er weer !. Ik had echter nog niet jouw oplossing gedaan. Wel de oplossing gegeven in deze youtube tutorial : https://www.youtube.com/watch?v=7dXERl0vsJ0 . Ik dacht dat deze oplossing niks zou doen, vandaar mijn vraag, maar volgens mij is het hetzelfde, explorer sluiten en de iconcache verwijderen etc. Anyway ze werken eerst weer. Dank , ook aan de anderen !. Mocht het uiteindelijk niet werken, kom ik er weer p terug en doe jouw oplossing eerst Dorado.:thumb:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi dat het gelukt is man.
Vink nog even op "Vraag is niet opgelost' in je vraagposting, zodat iedereen kan zien dat je vraag uitbehandeld is.
 
Vraag niet opgelost of wel opgelost dorado?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, als het niet opgelost is, is je vorige reactie in mijn ogen wel een vreemde... :eek:
Maar alla, who am I? :rolleyes:

We horen het wel neem ik aan....
 
De vraag is toch opgelost bedoel ik ha ha ?..tot zover dan..dan moet er toch staan "vraag is opgelost", :eek:, op het vraateken ernaast staat bij aanklikken, "vraag als opgelost markeren "...of ben ik nou:D:shocked: gek ?

De vraag is toch opgelost bedoel ik ha ha ?..tot zover dan..dan moet er toch staan "vraag is opgelost", :eek:, op het vraateken ernaast staat bij aanklikken, "vraag als opgelost markeren "...of ben ik nou:D:shocked: gek ?

Sorry, ik ben gek , snap hem nu pas, sorry dorado, thnks !:eek::thumb:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan