Internet storing

Status
Niet open voor verdere reacties.

falc0w

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2009
Als meer als 2 personen draadloos of met kabel verbonden zijn met ons modem, valt internet regelmatig bij beide gebruikers weg.
Hoe los ik dit op?

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Falco

Als meer als 2 personen draadloos of met kabel verbonden zijn met ons modem, valt internet regelmatig bij beide gebruikers weg.
Hoe los ik dit op?

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Falco

Als het een modem is, dan klopt dat: Je krijgt normaal gesproken maar 1 ip-adres per huisadres.

Alleen met een router kun je met meerdere computers tegelijk Internetten.

Tijs.

Best wel dom eigenlijk, kep opgeschreven modem maar het kan net zo goed een router zijn denk ik.
Hoe kan ik dit nachecken?

Alvast bedankt

Falco

Merk + type opzoeken van het apparaat waar je de 2 pc's mee verbonden hebt/had (zal wel een sticker of identificatieplaatje op zitten).

Je kunt dan bij de fabrikant van het apparaat (in de handleiding, op de produktpagina etc.) nakijken of het een router of een modem betreft.

Kom je er zelf niet uit, vermeld dan hier op het forum merk + type, dan kunnen we hier op het forum wellicht beoordelen of het een modem of router betreft.

Tijs.

Oke,

Nou aan de voorkant staat: 'versatel'

Aan de achterkant staat inderdaad een type plaatje, hierop staat het volgende:

Davolink
3 streepjes codes
Model: DV-201AMR
Input
Frequency bind: 2.4

Het is een router, máár (als ik me goed herinner) mogen niet alle bedrade netwerkpoorten gebruikt worden! (Ook weer als ik me goed herinner) mag aan poort 3 niets worden aangesloten. Deze informatie moet ook ergens staan in de bijgeleverde handleiding / installatieblad.

Kijk dus dat installatieblad nog eens goed na en kijk daarna welke poort je nu bedraad gebruikt, zodat je het kunt corrigeren als het de verkeerde poort is.

Mocht bovenstaande niet het probleem zijn bij je, vraag je dan eens af wat er allemaal over die router met Internet wordt gedaan. Stel (bijv.) dat 1 pc permanent aan het downloaden is, dan kun je tegen capaciteitsproblemen van de router en/of de Internetverbinding aanlopen.

Ik heb geen verdere tips. Hopelijk helpt dit je vooruit.

Tijs.

IN iedergeval bedankt.

Het enigste wat er over internet word gedaan iis:

Sites bekijken
MSNen
SKypen
En games spelen

Word nauwelijks gedownload, alleen af en toe wat muziek..

Zat inderdaad een kabeltje in dat 3e ding, ik kijk dat boekje nog wel 1x na.

Laatst bewerkt:
Vlgs. deze link is het zelfs zo dat poort 3 én 4 niet gebruikt mogen worden. Dus poorten 1 en 2 mogen/kunnen gebruikt worden, als die informatie klopt.

Tijs.

Goed,

In poort 3 en 4 zaten 2 kabeltjes van me ma en pa.
Ik heb ze in 1 en 2 gezet.

Nu hopen dat hij niet meer uitvalt :D!

/Falco

Hmmm,

Weer uitgevallen :S

EN het gebeurd op beide pcs tegelijk :S

:(

Wat een drama.. Heb je toevallig nog dat installatieblad kunnen vinden met instructies welke poorten wel en niet gebruikt mogen worden?
Je kunt natuurlijk ook de helpdesk bellen.

0900-2411602 Klantenservice Tele2 Consumenten (lokaal tarief)

Maandag-Zaterdag: 08:00 - 22:00 uur
Zondag (alleen ADSL): 08:00 - 22:00 uur

Tijs.

Ja die heb ik al 8x gebeld xD
Maar k dacht ik probeer het is hier.

Ik moet de router aansluiten bij de hoofdaansluiting zeggen ze, maar dat is echt een rotgedoe met omwegen maken van kabels.
En in het verleden heeft ie altijd gewoon gewerkt op deze manier dus dat vind ik vaag :S

De enigste verandering is dat er nu 1 laptop bij is gekomen, vroeger hadden we 1 pc en 2 laptops nu 1 pc en 3 laptops.
De pc zit met een kabel verbonden, 2 laptops draadloos, 1 laptop met kabel.

En ik heb al geprobeerd met kabel maar dan valt ie niet steeds weg hmm :P
:S

Dan weet ik het niet. Misschien de router een tijdje uitzetten (minuut of 5) en dan weer aanzetten?

Tijs.

Tsja, al zo vaak gedaan.

Router gereset
Channel veranderd
stekker eruit voor paar min.
Laptop met bedrading aansluiten

Niks werkt, behalve dan als 1 iemand niet op internet gaat.

Toch bedankt ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan