internet supertraag!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

o'neal

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2003
ik heb een telenet internet-verbinding en ik weet niet juist sinds wanneer maar internet is in één keer supertraag geworden.
weet iem mss waaraan dit kan liggen?

-Leeg de tijdelijke internet bestanden eens.
-Scan op virussen en spyware

Vernieuw je Ip-adres

Windows 9x/ME
Start -uitvoeren- geef commando winipcfg selecter je netwerkkaart en klik op vrijgeven en daarna op vernieuwen

Windows 2000/XP
Start-Uitvoeren Geef het commando cmd
er wordt een dos prompt scherm geopend

Geef dan het commando ipconfig /release gevolgd door enter

Geef daarna het commando ipconfig /renew (let op de spatie)

Mochten de bovenstaande handelingen niet werken dan kan een modem reset ook wel eens helpen (de stroom effe 15 sec. van de modem afhalen en weer online laten komen en de pc herstarten)

Mocht dit allemaal niet helpen dan kan dr een storing zijn bij je provider of is het erg druk op het net.

Succes,

Heb je niet je toegestande hoeveelheid gb overschreden? Zodra je dat hebt wordt je op smallband gezet en gaat het idd langzamer

Meting
De Telemeter werkt met een schuivend venster van dertig dagen. Dit wil zeggen dat je volume wordt gemeten over de som van de laatste dertig dagen. Elke dag schuift het meetvenster één dag op en valt dus het verbruik van dertig dagen geleden weg. Overschrijd je je toegestane volume, dan wordt de snelheid van je modem beperkt. De snelheid van je modem wordt automatisch hersteld wanneer de som van je verkeer van de laatste dertig dagen terug 2% onder het toegestane volume valt. Wanneer dit gebeurt, kan je raadplegen op http://telemeter.telenet.be/

Nog effe een vraagje, welke windows versie gebruik je?

ik weet het al,
ik heb op telemeter.telenet.be gekeken en ik zit op 103% bij m'n upstream ,
tot en met 22 augustus supertraag surfen en downloaden!!!:(

?

klopt het dat uploads op 1 of andere manier ook meetellen bij het overschrijden van je limiet?

Het Toegestane Volume en de Telemeter
Inleiding
Voor ieder Telenet Internet product is een bepaald maandelijks toegestane volume vastgelegd. Dit toegestaan volume omvat het totaal verkeer (zowel downstream als upstream) dat een gebruiker gedurende de periode van 30 dagen verstuurt en ontvangt over zijn kabelverbinding. Niet meer dan 15% van dit totale volume mag gebruikt worden voor upstream verkeer.

hallo ik heb ook een telenet aansluiting en volgens mij wordt die elke dag gereset. daarmee bedoel ik dat wanneer je bv op 1 augustus 9 GB download ( veel maar het is maar een voorbeeld) je de komende 29 dagen ( telenet werkt niet per maand maar per 30 dagen) je maar 1 GB mag downloaden wanneer het dan 31 augustus is heb je dan nog maar 1 GB op je meter staan. want de 9 GB van 1 augustus zijn gereset.

ik begrijp niet echt wat je bedoelt maar ik weet wel dat ik 103% heb bij m'n upstream(dus ik heb op 1 dag 103
% van 1.5 gigabyte gedownload)
als je op een dag over de 1.5 giga gaat word je ook op smallband gezet en als je geluk hebt dan is dat de 29ste dag maar je kan ook de pech hebben dat dat de eerst dag is,
in ieder geval: TOT 22 AUGUSTUS TRAAG INTERNETTEN!!!

bedankt iedereen voor de info
;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan