Internet + systeemherstel dood

Status
Niet open voor verdere reacties.

birdistheword

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
Berichten
2
Hallo,

sinds een paar weken doet mijn computer heel vreemd. Ik heb het maar een tijdje links laten liggen in de veronderstelling wel zonder een PC te kunnen leven, maar helaas; niets is minder waar.

Nadat ik m'n 'aan'-knopje op de computer heb ingedruk start de computer, uiteraard, gewoon op. Op het moment dat het blauwe scherm echter komt, blijft de PC even hangen, wat eerder nooit het geval was. (Even voor de goede orde, ik gebruik XP met SP2) Na enige tijd wachten schiet de PC dan toch door, maar vervolgens doet zich het volgende probleem voor: internet. M'n computer kan blijkbaar geen verbinding meer maken met het netwerk hier in huis, terwijl daar niets aan mankeert. En wat misschien nog wel het ergste is: systeemherstel doet het ook niet. Op het moment dat ik op de verlossende 'Next' moet klikken.. reageer hij gewoon niet. Alsof ik in het niets klik.

Kan iemand mij hier alsjeblieft bij helpen?

Alvast hartstikke bedankt! :thumb:
 
Laatst bewerkt:
hmm ik zou (omdat het gemakkelijk is en je comp meteen schoon en snel is) gewoon windows er opnieuw op knallen. ben je er in 1x vanaf.
 
Daar zat ik ook al aan te denken, maar indien mogelijk zou ik het toch echt eerst anders proberen. Ik heb m'n complete CD-collectie er opgeript, echt een hels karwei. Dus.. mischien iemand toch nog een ander alternatief?
 
Beste,
Misschien lijkt dit op een probleem dat ik juist zelf gepost heb.
Het kan zijn dat de services voor internet en systeemherstel zijn uitgeschakeld.
Dat gebeurd niet zomaar natuurlijk.
Alvorens die herinstallatie te doen kan je de schijf er even uithalen en aan een andere pc hangen en die scannen.
Meestal scan ik in geval van virussen en spyware met volgende programma's:
Spybot search & destroy
Malwaerebytes
cureit (scant wel lang en diep)
AVG (omdat die beter scant dan de meeste andere scanners)
(allen te vinden via google)

Deze scanners overlappen elkaar een beetje en bij mij werkten die tot nog toe uitstekend.
Daarna kan je bij "services" in configuratiescherm/systeembeheer kijken of service "system restore-service " aanstaat en "help en ondersteuning" (om bij systeemherstel te komen).
Misschien kan je hiermee toch al een systeemherstel doen en ook uw internet in orde krijgen.

groetjes
bruno
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan