Internet thuis

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fmkk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Fmkk

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2010
Ik heb een aantal vragen over onze router en het internetabo.
Als ik deze 2 vragen gescheiden moet houden, doe ik dit graag, maar leek me gewoon handig om dit in 1 topic te verwerken.

Thuis werken wij met 2 a 3 laptops, 1 vaste computer, en 4 mobiele telefoons op ons Wifi netwerk. Wij hebben het Lite pakket van XS4all, dat wil zeggen 20MB/2MB. Nu wonen wij in een dorp (Swalmen) en weet ik niet of wij uberhaupt aan deze snelheden komen.
Ook hebben wij vaak een brief gekregen dat onze internetsnelheid omhoog gaat tegen dezelfde prijs, maar ik heb even geen idee hoe hoog onze snelheid nu zou moeten zijn.

Aangezien we met zoveel apparaten op 1 router zitten aangesloten valt het internet zo nu en dan wel eens weg. Zeker als er gedownload wordt, wat vaak het geval is.

Nu slaap ik zelf op de zolder en daar is het bereik, natuurlijk, minder dan beneden.

Is het nu slim om sneller internet aan te schaffen, zodat degene die niet aan het downloaden zijn ook snel internet houden, of is het gewoon beter om met 2 routers te werken, dus ook 2 abonnementen.
De router waar wij nu mee werken is de standaard Fritzbox, maar wij hebben ook een nieuwe Linksys staan.

Om even concreet te zijn:
Aangezien we in een dorp (Swalmen, Limburg) wonen, is de kans daar dat wij helemaal geen snel internet kunnen krijgen. Is er een manier om uit te zoeken of wij kabel hebben en hoe snel ons internet uberhaupt kan zijn?

Is het slim om 2 abonnementen aan te schaffen zodat we met 2 routers werken, zodat boven op zolder ook fatsoenlijk bereik is?

En is het slim om ons abonnement zo aan te passen, zodat we sneller internet hebben? (Als bij vraag 1 al uit is gekomen dat snel internet hier niet mogelijk is, werkt dit natuurlijk ook niet.)

Alvast hartelijk bedankt voor het lezen en het hopenlijk beantwoorden!

Dat je verbinding wegvalt, wil niet per definitie zeggen dat dat komt omdat je internet te traag is, vaak is het wegvallen van de wireless verbinding te wijten aan het kanaal waar wireless op draait, als die op hetzelfde kanaal draait als andere wlans in de buurt, kunnen dit soort problemen voorkomen. Je zou ook eens in je routerlog kunnen kijken of je daar meldingen hebt staan (vooral als je download via brakke Torrents die veel verbindingen moeten openen om iets te kunnen downloaden ... dat vindt niet elke router leuk).

Hoi,

Of je kabel hebt neem aan van wel maar zou je dus hier kunnen bekijken wat je mogelijkheden zijn.

En twee modems is een optie voor de bereikbaarheid je kan er twee met elkaar verbinden bv 1 op zolder en 1 beneden, maar denk dat 2 adsl abonnementen niet nodig is als het zal kan.

Hoi,

Of je kabel hebt neem aan van wel maar zou je dus hier kunnen bekijken wat je mogelijkheden zijn.

En twee modems is een optie voor de bereikbaarheid je kan er twee met elkaar verbinden bv 1 op zolder en 1 beneden, maar denk dat 2 adsl abonnementen niet nodig is als het zal kan.

Dus ik kan via het abo dat we nu hebben, de Linksys router op mijn kamer aansluiten?

Hoi,

Ja zal je wel een netwerkkabel naar boven moeten trekken. en dit op de tweede router moeten instellen.

Het probleem is juist, de mogelijkheid om een kabel naar boven te trekken is er niet. Door plafond heen boren mag niet, via de verwarmingsbuizen is geen optie en via de TV ook niet, aangezien deze aan de andere kant van mijn kamer zit. Of mis ik iets?

Hoi,

Ja dan wordt het moeilijk dan zou dit nog een optie kunnen zijn maar ik ben er niet echt een voorstander van maar het zou wel kunnen.

Dat lijkt me niet erg handig. Vooral omdat er bij staat dat de snelheden snel kunnen veranderen wanneer er een apparaat ingeschakeld wordt.

Om boven goed internet te hebben, is het dan niet gewoon handig om boven een apart abo aan te schaffen met een nieuwe router?
Dan kan bijvoorbeeld als er gedownload wordt connectie gemaakt worden met de bovenste router, voor gewoon internet de router beneden?

Hoi,

Ja dan zou het via de ziggo moeten tenminste neem aan dat die daar ook zit en dan via de tv kabel want voor een adsl aansluiting zal je wederom een kpn kabel moeten leggen als je al twee aansluitingen op 1 adres kan krijgen

Dat lijkt me niet erg handig. Vooral omdat er bij staat dat de snelheden snel kunnen veranderen wanneer er een apparaat ingeschakeld wordt.

Om boven goed internet te hebben, is het dan niet gewoon handig om boven een apart abo aan te schaffen met een nieuwe router?

Heb je ook een ISRA punt boven dan ? :shocked:

Edit: Wireless repeater kan ook trouwens.

Laatst bewerkt:
Een ISRA punt? Ik geloof dat dit alleen beneden in de meterkast zit...
Om het makkelijk te zeggen, er is dus geen manier om 2x een abo binnen te krijgen op 1 adres?

Hoi,

Naar mijn weten is twee maal adsl niet mogelijk op 1 adres (adder gebrek)

Een ISRA punt? Ik geloof dat dit alleen beneden in de meterkast zit...
Om het makkelijk te zeggen, er is dus geen manier om 2x een abo binnen te krijgen op 1 adres?

Tuurlijk, je kan zoveel verbindingen nemen als je wilt, dan moet er wel een extra telefoonlijn worden aangesloten en dat zal wel flink in de kosten gaan lopen ... ik zei het omdat je aangaf dat je geen kabel kon trekken, de extra internetverbinding zal dan ook in je meterkast uitkomen en moet je alsnog een kabel trekken.
Een router gebruiken voor internet en een router voor downloaden is nogal onzinnig .. sneller internet nemen omdat je verbinding eruit knalt ook .. dit kan net zo goed aan het kanaal van je wireless liggen, oude firmware op je router etc... dan maakt het niet uit wat voor internet je hebt, want dan heb je nog steeds hetzelfde probleem.
Ik zou eerder kijken naar een wireless repeater, dat is een draadloos apparaat wat het signaal van je wireless versterkt.
Kortom, met al die apparaten die je hebt, moet het prima kunnen op 1 verbinding, en met 1 router .. dat het dan traag gaat met downloaden is een ander verhaal.

Hoi,

Alleen werkt volgens mij de repeater net als het draadloos het beste van boven naar beneden dus als de router boven staat zou dat een oplossing zijn.

Beide bedankt!

Ik ga vanmiddag even langs KPN om te vragen hoe dat met zo'n Repeater zit.

Als we gewoon naar Ziggo gaan, dus naar kabelinternet, is de kans toch ook groter dat het internet sneller en stabieler is dan nu via ADSL?
Of heeft dat nog altijd weinig invloed op mijn internet boven en werkt dit alleen beter voor de direct aangesloten computer aan de router?

Hoi,

Weet niet of de kpn je kan helpen met een Repeater ,en bij een goed dekkend systeem zal de kabel sneller zijn als adsl afhankelijk ook van je abonnement maar de bovenste verdieping zal een probleem blijven zolang je van beneden naar boven al zal het met repeater wat schelen maar of die genoeg is??
Misschien wordt het met deze wat duidelijker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan