internet traag bij laden pagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

astrid9017

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2007
Berichten
62
Ik neem aan dat ik kabel heb aangezien er een kabel uit me plafond naar me computerkast loopt! Ben hier een leek in.

Nou heb ik dus het probleem dat sinds een maand of 2 mijn internet toch wel redelijk traag is. Het laden van webpagina duurt soms redelijk lang want mij tot irritaties brengt. Soms loopt ie even vast en gaat daarna weer vrolijk verder met laden.

Nou heb ik dus als virusscanner AVG up-to-date aanstaan.
En als ik kijk bij netwerkverbindingen zie ik dit staan: LAN-verbinding. Verbonden, met firewall VIA Compatable Fast Ethernet Adapter. Snelheid: 100,0 Mbps

Heb ook Ccleaner eroverheen gehaald maar dat heeft niet geholpen.
Cookies verwijder ik ook eens in de zoveel tijd. Ik gebruik Firefox als browser.

De pc van mijn ouders heeft totaal geen problemen met de snelheid. Dat ding heeft niet eens tijd nodig om te laden, zo snel.

Iemand een idee?
 
Internet traag laden pagina's

Goedemiddag,

Zou ik wat meer informatie van U mogen,
Wat is Uw internet provider. Hoe veel MBit's Uw internet heeft.
En of U een computer/ laptop uit deze tijd heeft, of dat het al wat oudere systemen zijn.

(Het kan zijn dat Uw internet provider problemen heeft)

Met vriendelijke groeten,
Mickey
 
Laatst bewerkt:
Dankjulliewel voor de reacties!
En ja de kabel, tsja:p

Heb de test gedaan:

Download: 370,6 KByte/sec = 2965 kbps
Upload: 78,0 KByte/sec = 624 kbps
Connection: 104,0 Conn/min
Ping test NL: 12,0 ms

Verdere info:

Mijn provider is kabelfoon (caiway nu toch?)
Heb geen idee waar ik de Mbit van mijn internet kan vinden..
En mijn computer heeft XP erop staan. Computer zelf is jaartje of 4 oud.

En ja, mijn internet provider heeft vaak problemen. Het internet valt zo nu en dan uit.Vooral in de lente begint de ellende pas echt.
 
Internet traag laden pagina's

Goedenavond,
Dus Uw pc is 4 jaar oud, hoelang staat Uw XP er al op, en wat zijn de systeemeisen van Uw computer (Geheugen, Hardeschijfruimte, Prossesorsnelheid).
Wat het probleem sowieso is is Uw upload snelheid, omdat dat zo langzaam is duurt het laden van een pagina zo lang.

En Uw ouders hebben die het ook via de kabelfoon?
Heeft U Uw computer met een virus-scan/ Spy-ware scan beveiligd en/of heeft U virussen/ Spyware.
Als U virussen/ Spy-ware heeft zenden die gevgevens naar hackers en dan gaat Uw uploadsnelheid naar beneden

Met vriendelijke groet,
Mickey:)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de XP er toch al een jaartje of 3 opstaat.. maar weet dit niet zeker.

Sorry maar ik ben op dit gebied een leek. Met geheugen bedoel je het totale wat er op elke schijf staat? Of wat er nog beschikbaar is op de C?

Processor snelheid is dit toch: Kloksnelheid 1,30 Ghz, 1,00 GB

Verder heb ik alleen AVG eropstaan. En de windows firewall staat aan. Kreeg problemen met Norton dus die heb ik eraf gehaald.

Maar ik heb bij het scannen nog geen virussen-alarm gekregen. Of ik spy-ware heb? Geen idee.
Ik zie net bij AVG staan dat de anti-spyware component op actief staat, dus ik neem aan dat die de troep zo goed mogelijk tegenhoudt..

En ja, me ouders hebben ook kabelfoon. We zitten met 3 pc's op kabelfoon
 
Laatst bewerkt:
internet pagina's traag

Oke maakt niet ik zal het uitleggen:)

Met geheugen bedoel ik het pc geheugen.

Dit vind U door op Deze Computer rechtermuisknop - eigenschappen te klikken en dan te kijken achter [kloksnelheid xxx GHZ,] {Hier staat dat, het staat in MB's of in GB aan gegeven}

En Uw schijfruimte staat, rechtermuisknop op C: schijf - eigenschappen dan kijken hoeveel ruimte er over is.

(Met hoeveel pc's zit U aan de kabelfoon.)
(Met hoeveel pc's zit Uw ouders aan de kabelfoon

En op alle pc's zit een virusscanner?

Met vriendelijke groet,
Mickey
 
Laatst bewerkt:
Oke, dankje

Geheugen: Kloksnelheid 1,30 Ghz, 1,00 GB
Schijfruimte: 2,24 GB

We zitten met 3 pc's op 1 lijn. En op alledrie zit een virusscan. Mijn ouders hebben norton en mijn broer ook AVG

Maar ik heb even gekeken bij mijn ouders' pc. En daar staat dit:

Intel (R)
Pentium (R) 4 CPU 2,66 Ghz
Kloksnelheid: 2,67 Ghz, 768 MB

Dat is toch anders dan bij mij..
 
Internet traag laden pagina's

Maar U en Uw ouders en Uw broer zitten op het zelfde internet?
Maar alleen Uw pc is langzaam met pagina's en andere dingen die U doet op het internet.

Met vriendelijke groeten,
Mickey
 
Laatst bewerkt:
We zitten met een router tussenin.
En mijn broer z'n pc is momenteel weg voor reparatie want zijn pc startte niet meer op (norton-probleem) en mijn ouders' pc is snel.

Maar kan het er misschien aan liggen dat er teveel op de pc staat? Want ik heb nou al 2 keer extra geheugen gekregen en extra partities.
 
Internet traag laden pagina's

Inderdaad:):):thumb:

Daar zat ik ook al aan te denken, ik denk dat als U Uw pc eens goed opruimt dat het al een boel scheelt, misschien eens een keer al Uw belangrijke bestanden bij Uw ouders pc backupen en Uw Windows eens opnieuw installeren ik denk dat het dan heel veel gaat schelen.

Ik hoop dat het gaat lukken.

Met vriendelijke groet,
Mickey
 
En hoe doe ik dat?
Back-up maken lukt wel maar hoe krijg ik dat op mijn ouders' pc? Cd'tje?
 
backup

Ja dat kan met een Cd'tje maar dat kan ook met een USB stick of een als U een netwerkje heeft draaien met een netwerkje.

Met vriendelijke groeten,
Mickey
 
Oke.. dan ga ik dat maar eens proberen. Goede reden om nou eindelijk eens een USB-stick aan te schaffen :)

Tot zover bedankt voor je hulp!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan