Internet traag door extra accespoint router

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmm, dat veranderen van ip-adres las ik in je link die je in de eerste post gaf. Je had de zyxel het ip-adres 192.168.1.254 gegeven en zoals ik het lees had dat voor je SMC moeten zijn.
Je SMC heeft nu een ip-adres gekregen van je zyxel en dat zou ook moeten werken.

Het enige wat ik nu nog kan bedenken is:
1 Ergens in je SMC staat iets niet goed ingesteld, maar wat??

2 Je kabel tussen de twee routers is niet goed. Er zit misschien ergens een breuk in die kabel. Dat kun je even testen door er een andere tussen te doen.

3 Ik zou het verder niet weten.

Ik heb IP-adres van Zyxel weer teruggezet naar 192.168.1.254.
De SMC heeft vast IP-adres 192.168.1.30

1. Ik denk ook dat het met een instelling in de SMC te maken heeft. Tijs had het over RIP-routing uitzetten: kan ik niet vinden in de SMC. Suggesties?
Verder: zou het misschien toch met de Zyxel te maken hebben. Ik heb er niet zoveel verstand van maar zou me kunnen voorstellen dat de Zyxel zo is ingesteld dat hij de snelheid op een poort enorm vertraagt wanneer hij daar een switch/router ziet. Dit om te voorkomen dat zo'n Telfort 20Mb verbinding "gedeeld wordt door 2 buren" (1 abonnement=> ieder 10 Mb)?
2. Ik heb een andere kabel geprobeerd, maar ook dat helpt niet.
3. Ik hoop dat je nog een slimme ingeving krijgt.

Laatst bewerkt:
1 ik denk niet dat het te maken heeft met je zyxel, want ik heb namelijk ook telfort besteld en heb daar speciaal over gebeld, of dat problemen op zou leveren.

Maar heb je ook telefonie via Telfort? Zo niet, dan zou ik eens proberen of je je SMC als modem kunt gebruiken en dan eens kijken wat ie doet.

Ik heb trouwens even je manual gedownload, maar kan er zo gauw ook niks over vinden.(RIP routing)

De andere items (UpnP, DHCP serving etc.) zijn al uitgeschakeld (gezien op de screenshots van de TS). Als de optie Rip-routing niet beschikbaar is, dan kun/hoef je die niet uit te schakelen! :)
Het gaat er maar om dat alle mogelijk verstorende elementen in de SMC uitgeschakeld zijn, en dat zal nu wel zo ongeveer het geval zijn.

Blijft wat mij betreft alleen nog Ethernet problemen tussen de Zyxel en de SMC over. Hopelijk gaat een switch ertussen nog wat opleveren, en anders zie ik geen mogelijkheden. Er zijn gelukkig genoeg anderen die prima verder zijn gekomen met mijn instructies i.c.m. een Zyxel en een andere draadloze router, dus hopelijk levert een vervanging door een andere draadloze router evt. dan nog wat op. Misschien nog handiger/beter om dan een een draadloze modem/router combinatie-apparaat te kopen (vooropgesteld dat je niet ook telefonie over Internet in je provider pakket hebt), zodat er maar 1 apparaat wordt ingezet i.p.v. 2.

Tijs.

Ik heb inderdaad telefonie in het pakket van Telfort. Bij de aanvraag bij Telfort kun je ook kiezen voor een draadloze versie van de Zyxel, is duurder. Maarja, ik dacht ik heb toch al de draadloze SMC (die heeft op de Multikabel Easy altijd prima gewerkt).

Ik zoek nog even of ik een switch kan lenen om te testen, verder zal mij beraden of ik een nieuwe draadloze router aanschaf. Hebben jullie suggesties voor iets wat zeker werkt?

@petje11 en Tijs in ieder geval alvast bedankt voor alle hulp tot dusver.

Groet, Paul

Als je besluit om een andere draadloze router aan te schaffen, zou ik gaan voor een draadloos accespoint. Dat is namelijk wat je nodig hebt. Een andere draadloze router kan natuurlijk wel maar is eigenlijk overkill. Je hebt het niet nodig.Te meer omdat je de routerfuncties uitzet.

Maar ik zou toch nog even goed naar alle instellingen en opties van je SMC kijken, want dat het niet wil werken begrijp ik niet.

Enne kijk even rond qua prijzen en kijk dan ook nog eens naar de draadloze variant van de zyxel bij telfort, misschien kan die alsnog.

Laatst bewerkt:
Wat misschien ook nog zou helpen is een firmware upgrade van Zyxel en/of SMC.
Let op: De firmware van de Zyxel is specifiek aangepast aan Telfort. Kijk even hier voor een versie die correct werkt op het Telfort netwerk. Klik op Overzicht firmware Zyxel 2602H/HW

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik moest er even de tijd voor nemen om te upgraden naar de meest recente firmware. Volgens mij stonden de SMC en de Zyxel al op de meest recente firmware. Het probleem is dus nog niet opgelost.

Wat mij wel opviel is dat de snelheid vrij hoog is vlak nadat ik de SMC heb aangezet. De snelheid neemt dan al vrij snel af naar een constante (langzame) waarde. Misschien hebben jullie op basis van deze info nog suggesties?

Paul

Ik heb een Linksys draadloze router gekocht en het probleem is opgelost.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan