Internet traag door Site?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwvbeveren

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2009
Hallo, ik ben nieuw op deze Site, fijn lid te mogen zijn.:thumb:
Ik heb de volgende vraag:

Mijn netwerkje (adsl Telfort, 20Mb, adsl modem + telefonie + SMC draadloos modem) deel ik met twee buren (beide draadloos).
Nu heeft 1 van de buren een Website gemaakt :shocked:(www.versapers.nl) en ik vraag mij af of dit voor mij gevolgen gaat hebben tav snelheid en of telefoneren :rolleyes:

Graag jullie adviezen.
Groet,
Wim

Hoi !

Welkom op Helpmij.nl

Ik Weet bijna zeker dat hier geen gevolgen van kunnen komen.
Stel dat het wel zo is, zou je contact op kunnen nemen met jullie provider
maar ga daar maar niet vanuit :)

Groet, Hessel

Hoi !

Welkom op Helpmij.nl

Ik Weet bijna zeker dat hier geen gevolgen van kunnen komen.
Stel dat het wel zo is, zou je contact op kunnen nemen met jullie provider
maar ga daar maar niet vanuit :)

Groet, Hessel

Okee, hartstikke fijn, dan kan ik normaal blijven werken en telefoneren.
Bedankt!
Wim

Je uploadsnelheid zal naar beneden gaan als de website (druk) wordt bezocht. Download-snelheid zal er niet erg door lijden, lijkt me, en goed kunnen telefoneren is hoogstwaarschijnlijk via een ander mechanisme veiliggesteld (ik denk via QoS: Quality of Service instellingen in je router, zodat telefonie een zeker 'vaste' bandbreedte kan gebruiken van je verbinding).

Ik leg even uit waarom het uploadsnelheid kost: Als iemand een webpagina aanvraag, dan moet die vanuit de webserver worden geupload naar de aanvrager. Vandaar dat het draaien van een webserver jou upload-snelheid kost.
De webpagina-aanvraag zelf kost maar weinig bandbreedte, dus download-snelheid zal het je niet veel kosten. Dit is overigens niet waar als op de website ook (grote) bestanden naar de website geupload mogen worden door gebruikers, maar dat is meestal niet het geval.

Succes,

Tijs.

Zou je denken. als ie druk bezocht word wat versta jij onder druk.. tussen 100 en 250..:p

Het hangt er natuurlijk wel vanaf, waar die site gehost wordt.
Is dat op een externe server bij een hosting provider, heb je helemaal nergens last van, wel wanneer de buurman de site zelf host

Heb de site ook even bezocht en denk zelf niet dat die heel erg veel mensen op zullen komen ( blijven )

In aansluiting op mrmusic:

Ik zie zojuist dat de webserver bij webreus.nl draait, dus niet vanaf de eigen pc van de buurman. [Ik was ervan uitgegaan dat hij op zijn eigen pc die webserver draait, maar dat blijkt niet zo te zijn]

www.versapers.nl = 212.61.10.16 = srv010016.webreus.nl

In dat geval heb je er helemaal geen last van, behalve als je buurman veel (nieuwe) gegevens upload naar zijn website vanaf thuis, dan zal tijdelijk je upload-snelheid wat naar beneden gaan.

Geen probleem dus! :)

Tijs.

In aansluiting op mrmusic:

Ik zie zojuist dat de webserver bij webreus.nl draait, dus niet vanaf de eigen pc van de buurman. [Ik was ervan uitgegaan dat hij op zijn eigen pc die webserver draait, maar dat blijkt niet zo te zijn]

www.versapers.nl = 212.61.10.16 = srv010016.webreus.nl

In dat geval heb je er helemaal geen last van, behalve als je buurman veel (nieuwe) gegevens upload naar zijn website vanaf thuis, dan zal tijdelijk je upload-snelheid wat naar beneden gaan.

Geen probleem dus! :)

Tijs.

Mensen ik ben echt blij met jullie hulp, ik heb van websites helaas geen kaas gegeten,dus was een beetje ongerust toen ik dit hoorde. Ik gun mijn buurman van alles, maar wil door zijn zaken geen last krijgen met telefoneren e.d.
Dus, nogmaals, heeeeeel erg bedankt.
Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan