internet traag,sinds router

Status
Niet open voor verdere reacties.

david30

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2010
hallo
ik heb een probleempje....
Sinds ik een router heb....is mijn internet een stuk trager, ik weet niet of dit normaal is....als je een router gebruikt ?! Of ligt dit aan mijn instellingen in de router ?

ik heb de volgende router : LINKSYS WRT160N

ik hoop dat iemand een antwoord heeft op mijn vraag

alvast bedankt

Hoi,
uit je vraag maak ik op dat je voordien geen router hebt gehad? Maken er nu meer mensen gebruik van je internetverbinding dan eerst? Was de verbinding eerst bedraad en nu draadloos?

Laatst bewerkt:
ik had eerst een bedraad netwerk....op een vaste computer ! Nu heb ik er een laptop en ps3 bij....dus gekozen voor een router.....en laptop en ps3 draadloos laten draaien !

*ps.....mijn ps3 hapert ook regelmatig met online gaming !

Even in het kort, heb je de pc aan en online,je laptop aan en online én je ps3 online dan zou je verbinding trager moeten zijn omdat er dan 3 apparaten tegelijk gebruik maken van de bandbreedte. Is dit niet het geval,dus als maar 1 apparaat gebruik maakt v.d. verbinding,dan zou het niet trager moeten zijn. Het ligt er soms ook aan wat de opstelling van je router is,bedenk dat een bedrade verbinding altijd sneller is dan draadloos (signaalverlies,interferentie enz.)Je zou eens kunnen testen met SpeedTest wat het werkelijk verschilt. Doe eerst zonder router,dus rechtstreeks op het modem,daarna via de router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan