Internet traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crazygurl

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2005
Sinds gisteren gaat mijn internet traag..

Als ik filmpjes ofzo wil bekijken op het net, dan blijft die zo haken en haperen..
en sommige websites krijg ik al helemaal niet meer open of heel traag

ik heb dit probleem pas sinds gisteren (want drie weken terug heb ik een nieuwe pc gekocht)

Mijn antivirus is F - secure

En ik gebruik ADSL go..

Laat me asjeblieft een oplossing ofzo weten.. thanx

ja ook al gescand op spyware.. mijn antivirus had één ding gevonde ma kheb dat al verwijderd.. dus dan moet het wel in orde zijn..

ik bedoel ik heb die ene spyware melding verwijderd uit mijn quarentine..

Ma het helpt nog steeds niet.. mijn internet is nog even traag

kan het aan iets anders liggen??

Als je heel zeker weet dat het geen spyware en / of virussen zijn (m.a.w. je hebt voor beide mogelijke oorzaken uitgebreid gescand) dan moet je je afvragen wat er direct voorafgaande aan het systeem is veranderd / gebeurd.

Een systeemherstel naar eergisteren of zo zou wel eens verhelderend kunnen werken.

is nog altijd even traag.. is echt om stress van te krijgen :rolleyes:

Mijn filmpjes enz werken nog altijd even traag en haperend

weet iemand mss nog een oplossing?

Kijk eens even wat www.speedtest.nl zegt. Het is niet echt een hele goede test, maar de indicatie is aardig. En controleer of het klopt met je abbo wat je hebt bij de provider.

Wat is er mis met Speedtest ?
Ik heb een abo van 4096 downstream en Speedtest "zegt" keurig netjes 430 Kb/sec down.

4096-20% /8 = 409 Kb/sec. Dan is er mi. weinig mis met Speedtest....... ?

Waarom is Speedtest volgens jou minder goed?

Laatst bewerkt:
de resultaten van mijn test zijn:

download => 13.4 KByte/sec
(=107 kbps)

upload => 19.3 KByte/sec
(=154 kbps)

connection => 516.0 Conn/min

ping => Ping niet mogelijk 0.0 ms

(ik word er niet wijzer van.. mss julie wel :D )

ik zie hier net op de belgacom website bij mijn e-services

bij mijn maandelijkse volume staat dit geschreven:

U heeft het maximum transfervolume bereikt waarover u beschikt, uw verbindingssnelheid is vanaf nu gelimiteerd tot 64 Kbps.

kan dit iets ermee te maken hebben??

Wat voor een abonnement heb je bij je provider?

Voila, dat is 'm dus.................

Dan mag je met die 13,.... nog in je handen knijpen.......

Vuistregel is brutosnelheid -20% gedeeld door 8.

In geval van 64 Kb/sec is dat dus :
(64 - 13) / 8 = 6,5 Kb/sec.

Je krijgt vermoedelijk dus meer dan die 64 Kb.sec.

Laatst bewerkt:
ik zie hier net op de belgacom website bij mijn e-services

bij mijn maandelijkse volume staat dit geschreven:

U heeft het maximum transfervolume bereikt waarover u beschikt, uw verbindingssnelheid is vanaf nu gelimiteerd tot 64 Kbps.

kan dit iets ermee te maken hebben??

Lijkt me wel. Betekend dat je teveel dataverkeer hebt gehad deze maand en daarom op smallband bent gezet

Testen vanuit belgie gaat ook hoor. Ik zou alleen uit me hoofd geen belgische testsite weten.

Wat is er mis met Speedtest ?
Ik heb een abbo van 4096 downstream en Speedtest "zegt" keurig netjes 430 Kb/sec down.

4096-20% /8 = 409 Kb/sec. Dan is er mi. weinig mis met Speedtest....... ?

Waarom is Speedtest volgens jou minder goed?

Bestanden zijn zo klein dat een gedegen meting niet echt mogelijk is. En speedtest is drukte-afhankelijk.

Wil je een goeie downstreamtest hebben, download dan 1 van de grotere testbestanden van de FTP van universiteit twente (niet boven 10 mbit download, want meer krijg je niet) http://ftp.snt.utwente.nl/pub/test/ (1 MB .. 1 GB)

En daar komt nog bij dat speedtest.nl zeer waarschijnlijk niet in het netwerk van je provider zit. Je betaald voor de snelheid bij je provider, wat buiten het netwerk van je provider ligt is niet representatief voor je eigen verbinding. Dus als je goed je verbinding wilt testen zal je je dataverkeer binnen het netwerk van je provider moeten meten, want wat daarbuiten ligt is niet het "prakkie" van je provider.

ik heb een adsl go abonnement..

maar pasja.. is dat dan vanaf morgen (1ste november) weer terug normaal???

want dat gaat denk ik per maand

Speedtest was jaren terug de eerste meter waarvan ik hoorde. Later hoorde ik ook van de Mordaxmeter. Nu, inmiddels 18 jaar nadat ik voor het eerst internet kreeg (!!!), meet ik voor de grap nog wel eens bij zowel Speedtest alsmede Mordax. De snelheden bij beide testbatterijtjes liggen marginaal uit elkaar (10 tot 20 Kb sec.) maar sporen ALTIJD met de werkelijke snelheid die mijn provider (ook voormalige providers) mij bruto belooft, (conform die vuistregel) dus ik geloof wel dat ze een aardige indicatie geven over je snelheid.

Ik was eigenlijk niet zo benieuwd naar de naam van het abo als wel de beloofde snelheid die daarbij hoort, dus iets als:

2048 / 512 of
1024 / 128 of
768 / 256
o.i.d.

Daarnaast, Jippiejajee, ga ik overigens wel een heel eind met je mee dat de testresultaten aardig kunnen fluctureren. Ik heb wel eens 4 testjes achter elkaar gedaan (binnen 60 sec.) en tijdens een van de testtjes haalde ik dan slechts een download van 150 Kb/sec, maar bij 90% van alle testjes is de testuitslag conform mijn "beloofde" snelheid.

Laatst bewerkt:
ik weet niet waar ik dat kan vinden, ik weet niet zoveel van pc's af..

maar anyway, bedankt voor de moeite.. het zal waarschijnlijk liggen aan mijn volume die ik heb overschreden! Ik heb net informatie gelezen op de belgacom site, tegen morgen moet het opgelost zijn!

bedankt nogmaals voor de moeite

Ciao ciao

Ik kijk wel even op die site:

belgacom.be ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan