Internet uitschakelen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Poon
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Poon

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2005
Hallo,

Ik heb een computer die door meerdere mensen gebruikt wordt maar het is de bedoeling dat die mensen alleen winamp, office en toegang tot het netwerk hebben. Het belangrijkste is dat ze niks kunnen installeren en ook niet kunnen internetten.
Hoe stel ik dit in? Ik heb al wat geprutst maar ik kom er niet uit.

Ik zou je huisgenoten tot ´account met beperkte rechten´ degraderen. Dit kun je doen via configuratiescherm/gebruikersaccounts. Ik gebruik Sygate als firewall. Daarin (en vast ook wel in andere firewalls) kun je een zgn. ´Advanced rule´ maken, waarin je het internetverkeer kunt blocken. De rule kun je schedulen, m.a.w. je kunt het internetverkeer op bepaalde tijdstippen wel toestaan. Eenmaal ingesteld kun je een password op Sygate zetten, waardoor alleen jij bij die settings kan.:)

Dat bepaalde mensen dus geen gebruik kunnen maken van internet? Geen probleem.

Ga naar start > uitvoeren > compmgmt.msc en geef enter. Computer management verschijnt. Klik op local users and groups. Klik met rechts op groups en kies voor new. Geef een mooie naam aan de nieuwe groep.

Klik nu met de rechtermuisknop op de users die je de internettoegang wil ontzeggen en kies voor move. Blader naar de groep die je net hebt aangemaakt en kllik op ok. Klik computermanagement weg.

Ga nu naar start > zoeken > bestanden of mappen. Zoek naar het bestand iexplore. Als je dat gevonden hebt, klik er dan met de rechtermuisknop op en kies voor eigenschappen. Klik op het tabblad security. Klik op add en voeg de zojuist aangemaakte groep toe en klik op ok. Zet een vinkje bij full control in de kolom deny.

Voor de rest moet je inderdaad zorgen dat het gebruikers met beperkte rechten zijn.

bij computerbeheer staat geen local users and groups in het rijtje thuis. Ik weet waar het normaal moet staan maar hij staat er echt niet tussen k snap er niks van:confused:

Blijkbaar heb je dan home edition. Sorry, even niet aan gedacht. Heb je hier iets aan? Ook hiermee kan je opgeven welke gebruikers wel of geen toegang mogen hebben, of je kunt althans hun bandbreedte beperken tot 0.

als het product gratis was had ik er wel wat aan maar k betaal liever niks

Geplaatst door Poon
als het product gratis was had ik er wel wat aan maar k betaal liever niks
Mijn advies ís al gratis en het product (Sygate) is ook nog ´ns gratis, wat wil je nog meer....:)

nog ff tussen door :)
welk programma gebuik jij voor die coole desktop? :love:

Geplaatst door Poon
nog ff tussen door :)
welk programma gebuik jij voor die coole desktop? :love:
Wel off-topic natuurlijk.

Voor de skin gebruik ik Windowblinds 5 (ben ik mee aan 't testen, is een Beta). Het theme heet Arrow.
Icoontjes: IconPackager, theme heet Copperdeck
CPU-meter is een DesktopX widget en heet GT3 CPU Meter
Informatie bovenin het scherm is een Sysmetrix en heet Vista.
Alle progjes en themes zijn hier te downloaden.

De wallpaper: >klik< :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan