Internet uitval (geen draadloos)

Status
Niet open voor verdere reacties.

timbarrett

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Hallo,

Al zo'n 4 jaar sinds we ADSL hebben valt elke dag om het uur ongeveer me internet steeds uit, dit is erg irritant. Zo'n 3 en half jaar hadden we een speedtouch modem met een router erachter toen dacht ik dat het hieraan lag.

Dit was dus niet het geval want een half jaar geleden hebben we hier thuis een linksys modem en router in een neergezet! (er hangt verder geen switch of iets de linksys is nu de enigste wat er staat) en die speedtouch modem en router zijn ook weg.

Nu heb ik nog steeds hetzelfde probleem, ik heb even gegoogled en daar lees ik iets over DHCP uitschakelen in de router en deze vast instellen op de pc.

Ik ben momenteel nu niet thuis en ook niet kunnen proberen en weet niet of dit zal kunnen helpen? maar nu wil ik gelijk meerdere oplossingen die misschien het probleem kunnen verhelpen. Zijn er verder nog suggesties wat zou kunnen helpen?

Hoe meer oplossingen hoe beter!

Soms zijn er dagen dat die maar 1x op de dag uitvalt en soms de hele dag niet maar dit is echt heel zelde.

(ook heb ik bij deze router dat me internet snelheid 350 kb/s gaat en na een tijdje is deze 160 kb/s en gaat die niet sneller tot ik de router reset dan gaat die weer maximaal 350kb/s terwijl niemand op het moment iets van internet download)

Meer info:
Er zijn 4 pc's aangesloten en allemaal via ethernet kabel

Bij voorbaat dank,
Tim Barrett

Ja alle pc's hebben precies hetzelfde!

Alle pc's vallen dan van het internet af

Kan het zijn dat je te ver van een ADSL-toegangspunt zit? Als er buren zijn met ADSL zou ik eens vragen of ze niet met dezelfde problemen kampen.

3km van de centrale, das opzich wel redelijk ver alleen de rest van me straat heeft niemand last van internet uitval

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan