Internet USB-stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerfrank

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2005
hallo,

ten eerste, ik weet niet of ik mijn bericht in de juiste categorie geplaatst heb, mijn exuses daar voor!

Mijn pc heeft een lange tijd onder in de kamer gestaan en heb internet verbinding gehad via gewoon een kabel. Nu mag ik mijn pc op mijn kamer zetten, maar voor dat mijn pa tijd heeft om een kabel te fixen naar mijn kamer, zijn we een half jaar verder. Daarom heb ik het idee om zo'n internet usb stick aan te schaffen, maar ik heb er geen verstand van en weet ook niet of je heel specifiek voor een bepaalde internet provider een bepaalde stick meot kopen, of dat deze gewoon universeel bruikbaar zijn?

kan iemand mij advies geven?

alvast bedankt!

met vriendelijke groet,

frank

die usb sticks zijn universeel te gebruiken. wel moet je een wifi router hebben.
verder moet je opletten met de aanschaf of je een draadloos G/N netwerk hebt.

verder kan je beter iets meer uitgeven voor een sticky van een bekend merk dan een sticky te kopen van een onbekend merk.

verder als je geen wifi thuis hebt heeft dit geen zijn.

misschien is powerlan wel iets voor jou.

plug in stopcontact bij router/switch (waar normaal jouw kabel in zat)
en dan boven in jouw kamer ooke een plug in het stopcontact kabeltje naar pc en klaar.

meer info over powerlan:
http://www.pckoophulp.nl/pageid=1415/PowerLAN_netwerk_kopen?_Waar_moet_u_opletten?.html
http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=191280

@Frank,

Bedoel je internet via de router van je vader, of draadloos internet via KPN, of Vodafone o.i.d.?

Wij hebben thuis beide, gewoon vast internet en draadlooos, want ik kan ook gewoon internetten via me mobiele telefoon op wifi enzo! Onder in de meterkast staan alle routers en modems enzo.

Het is eigenlijk gewoon een tijdelijke oplossing, want me pa legt ooit wel een kabel aan, maar heeft het druk!

Laatst bewerkt:
dan is een wifi usb stick het beste denk ik. of je wil je vader de moeite besparen van het aanleggen van een kabel en powerlan nemen.

een wifi usb stick kan je het beste nemen van het merk van je router. let wel op de snelheid als je een N router heb kun je het beste een N sticky kopen.

Ik ga vanmidag wel even bij de dixons langs, daar hebben ze er ook wel vast!

Bedankt voor de info!

ben nu nog even me laatste examen management en organisatie maken!

vraag opgelost

groetjes,

frank

LET WEL OP JE NETWERK SNELHEID!!!

een G netwerk is 54mb/s en een N netwerk is 300mb/s!!
kijk dus eerst wat voor wifi netwerk je hebt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan