Internet - user accounts

Status
Niet open voor verdere reacties.

gijsbos

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2000
Ik draai XP Pro UK met SP1, internet via chello.
Ik heb geen toegang meer tot internet, want als ik explorer opstart krijg ik: the page can not be displayed.
Mijn chello modem doet het, connectie modem-computer werkt ook.
Als ik ipconfig draai krijg ik (network status.gif). Zoals je kan zien heb ik 2 netwerkkaarten en de verbinding met UPc staat niet onder UPC, maar onder "Netwerk". De PC is niet aan andere machines aangesloten.
Het stomme is dat ik denk dat het aan mijn user accounts ligt....

accounts:
1. Gijs Bos (admin)
2. test (admin)
3. guest (deactivated)

IE options
Als ik ingelogged ben onder Gijs Bos krijg ik als ik onder Internet Explorer naar <tools> <options> ga: "this operation has been cancelled due to restrictions on you computer. Please contact your system administrator". Dit is heel vreemd, want ik ben admin!
Toen ik hier tegenaan liep heb ik vanuit de Gijs Bos (admin) account de test (admin) account aangemaakt en bij deze account heb ik wel toegang tot de options van IE....

Network connections
Het wordt nog gekker: als ik naar <Network connections> ga, dan staat er helemaal niets (network connections.gif). Geen connections geen "UPC" en geen "netwerk". Dit is hetzelfde onder de "gijs bos" en de "test" account.

Wat zou ik anders willen?
1. Toegang tot internet
2. Alle accounts weg en zonder te in te loggen etc. direct in het systeem

Overig
- Er staat nog een raar filetje in mijn processes is: CDAC11BA.exe geen flauw idee waar die vandaan komt

Heel erg bedankt,

Gijs

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is de netwerkkaart die verbonden is met het kabel modem uitgeschakeld, Zoals te zien is hieronder.

lanverbinding.jpg

Inschakelen door links te klikken op het uitgeschakelde icoon en de optie inschakelen te kiezen.

Groetjes Erik Rothuis

Laatst bewerkt:
bedankt voor je antwoord, maar de mogelijkheid van in/uitschakelen heb ik helemaal niet. Kijk maar eens in het attachment, want er zijn helemaal geen verbindingen...

user account

Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik denk dat het aan de domme user accounts ligt. Heeft er iemand een idee hoe ik deze eruit kan slopen?

Configuratiescherm\gebruikers.

Groetjes,
Bennie

ik heb daar gekeken, maar zelfs als admin kan ik geen accounts deleten. Help!

Eerste optie: start de computer op in veilige modus. Login als Administrator, probeer dan de gebruikersaccounts te verwijderen.

Tweede optie: klik op 'de manier waarop gebruikers zich
aan-en-afmelden wijzigen. Verwijder het vinkje bij 'Het welkomstvenster gebruiken'.

Groeten,

Laatst bewerkt:
still no net

Beste allemaal,
Ik begin langzaam gek te worden.
Ik ben zojuist via een reboot, <F8> en de "super admin" account in de safe mode van mijn systeem gekomen.

Deze account heeft toegang tot alles: IE settings etc., maar geen internet, maar ook deze account ziet in mijn netwerk settings geen connections

Correct me when wrong, maar ik denk dat de sleutel ligt in het "terugvinden" van deze verbindingen (die k|0te accounts zet ik later wel goed)
- In device manager staan de netwerkkaarten er allebei en werken perfect (geen uitroeptekens etc.)
- Ik heb geprobeerd de network kaarten te disablen en daarna weer te enablen, maar geen verandering in de connecties (bij elke stap gechecked)
- In <my network places> staat een lege folder. Ik kan deze niet openen

Het stomme is dat op een van de 2 netwerkkaarten wel groene lichtjes knipperen als ik de verbinding erin stop, maar bij de andere niet.

Ik zie mijn computer wel in het "Mshome netwerk" staan (dat voor de rest leeg is)

Ik zie flink wat com++ errors in mijn log staan.

Een laatste mogelijkheid is de registry. Misschien heb ik die wel op de een of andere manier verknalt

Ik heb op alle knoppen van die !@#$% PC gedrukt, maar no luck.

Help please please please!

Gijs

Laatst bewerkt:
Als de lampjes op de netwerkaart niet gaan branden, kan dat maar 2 dingen betekenen.

1 Netwerkkaart defect.
2 Kabel defect.

Maar heb je gekeken in de instellingen die ik je hiervoor gepost heb? Hoe ziet dat er bij jouw uit post dat eens.

Want jij zoekt het in de gebruikersaccounts maar ik heb daar wel mijn twijfels over.

Want als ik naar deze schermafdruk kijk.

networkstatus.gif

Kan ik niets anders concluderen dan het bovenstaande, of de oplossen uit mijn vorige post.

Groetjes Erik Rothuis.

Laatst bewerkt:
Erik, Bennie en Pete

bedankt voor alle tips.
1. om de verwarring compleet te maken zit mijn Chello verbinding *niet* op "upc" , maar op mijn "netwerk" kaart....
http://rotosoft.ods.org:8080/Help/networkstatus.gif

2. De mogelijkheid om kaarten in of uit te schakelen heb ik helemaal niet, dus dit plaatje is helaas niet van toepassing
lanverbinding.jpg

Ik moet elke keer naar een internet cafe hier in de buurt komen, dus de tips om
1. Spybot immunise uit te schakelen
2. C-dilla van mijn system af te mieteren
3. Alle accounts behalve de admin account eraf te gooien
4. Mijn netwerk kaartje ("UPC" is een kaart, "netwerk" is onboard) eens opnieuw in te prikken
5. de kabels opnieuw te testen
ga ik nu thuis uitvoeren

Hardstikke bedankt, en ik hou jullie op de hoogte.

Gijs

Okay,

1. "upc" kaart kreeg ik niet werkend (lampje blijft oranje) dus die ligt eruit. De andere kaart knippert groen en oranje net zoals de lichtjes op het kabelmodem
2. Ik heb de immunise functie in spybot helemaal uitgezet en de "nobrowseroptions" registry-key eruit gemikt
3. C-dilla directory (die bijna leeg was) heb ik gedelete
4. Cdac11 deleted
5. Kabels getest
Resultaat
- Ik kan inmiddels wel weer gewoon bij <tools> <options> in IE
- bij netwerkconnections krijg ik helemaal niets te zien. Niet eens disconnected!
- geen wijziging bij Ipconfig

sh|t, ik dacht echt dat spybot de truc was om mijn machine aan de praat te krijgen.

In het attachment staan de nieuwste plaatjes

Please please ik wordt gek zonder internet

Bedankt,

Gijs

Bijlagen

ik ben bang dat mijn vraag in de vergetelheid raakt. weet er echt niemand een oplossing???

Gijs

Wat je zou kunnen proberen is, de onboard netwerkkaart uit te schakelen en er een gewone in te zetten. (Misschien dat je een netwerkkaart van een kennis kunt lenen om eens te testen).

Groeten,

ik ga het proberen, maar ik ben bang dat het niet aan de hardware ligt, maar aan de software.

Anders wordt het dus toch een reinstall....

sniff

reinstall

helaas het werd een reinstall....
Computer is wel weer lekker fris...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan