Internet valt af en toe uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArAsH

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2004
Beste mensen,

Mijn internet valt af en toe wel eens uit, bijvoorbeeld als ik zit te msnen valt msn uit en me internet doet het niet meer, ook als ik surf op het internet (ook firefox) valt het opeens uit dit gebeurt regelmatig,
dit kan best irritant zijn.
Ik heb een abonmnt. van Orange ADSL Family op zich is dit een hele snelle internet verbinding ik heb er ook een modem/router bij gekregen Namelijk De Livebox ik maak hier gebruik van met 2 computers, echter op deze pc valt internet heel vaak uit.
Ik merk alleen niets van die snelheid hopelijk kan iemand mij redden uit deze irritante situatie.

Info over de pc :
Processor : AMD athlon 64 processor 2800+1800 MHz
L2 cache : 512kb
moederbord : ASUSTEK Computer inc.k8V-x
videokaart : NVIDIA GEFORCE 6600GT
windows xp pro met sp 2

(nu ook als ik druk op nieuwe vraag plaatsen staat er links onder in mijn firefox browser done, en er gebeurt niks, internet doet het nu niet meer, maar over paar min wel weer)

meschien

ik las dat je dus 2 pc's heb is dat vaak het geval dat als je geen internet hebt dat bijde pc geen internet hebben of alleen bij een als da het geval is dat een pc's zou ik eens kijken naaar je kabels of deze er goed in zitten
of een andere ehternetkaartje proberen bijvoorkeur een 3com kaartje
als het bij bijde pcs is dat zit het bij je internet provider
of je modem router
je kunt ok kijken bij de pc waar het internet wegvalt wat voor een soort ip krijgt ik weet niet in welke reeks je router ips verstrekt maar is het 0.000.000.00
dan heb je geen interenet of beginnend met 169.00.000.0

nou het gebeurt regelmatig bij beide pc's
maar bij deze vaker,
de lijnen zitten er goed in
en eerst kreeg ik ook een ip conflict maar dat is inmmiddels is dat opgelost
zou het niet aan mijn internet protocol TCP/IP ? kunnen liggen ik heb daar aan gezeten ivm met het forwarden van mij router

''je kunt ok kijken bij de pc waar het internet wegvalt wat voor een soort ip krijgt ik weet niet in welke reeks je router ips verstrekt maar is het 0.000.000.00
dan heb je geen interenet of beginnend met 169.00.000.0''

Waar kan ik dit vinden ?

ik weet het niet

ik weet niet of je router kunt resette in meeste gevallen wel enkeld zou je dan opnieuw je poorten moeten forwarden en van tc/ip afblijven

dat forwarden had ik gedaan voor utorrent
maar heeft het forwarden wel invloed op het uitvallen van internet ?

Ip wat begint met 169.x.x.x betekend dat je netwerkkaart geen verbinding krijgt.
Probeer eens een reset van je kaartjes volgens de bijlage.
Ook modem / router resetten.
Daarna de pc opstarten.

Laatst bewerkt:
dat zal ik zeker doen !:thumb:
maar ik ben er bijna van overtuigd dat dit komt doordat beide pc's gebruik maken van internet
want net speelde ik counter strike en toen de andere pc gebruik maakte van internet laggde het spel heel erg.
en toen die andere pc niet aan stond deed deze het goed !!!
dus nu moet ik weten hoe het mis kan gaan met internet als beide pc' aanstaan.

Kan iemand me helpen met deze irritante situatie aub ?
ik kom er zelf niet uit

Bij mijn andere computer ( computer 2) heb je 3 verbindingen 1 van de netwerk kaat ook.
(bijlage)

en bij deze computer heb je geen lan of zo van de netwerkkaat,

overigens gaat deze pc met internet naar mijn gevoel ook veel trager.
(bijlage)

Bijlagen

• Computer 2.JPG
    Computer 2.JPG
    60,4 KB · Weergaven: 38
  • Computer 1.JPG
    Computer 1.JPG
    86,6 KB · Weergaven: 37
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan