Internet valt continu uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjois

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2011
Hallo allemaal,

ik heb een probleem met mijn internet. Dit blijft continu uitvallen. De router staat in dezelfde ruimte als de laptop, dus er zijn een factoren die het signaal zouden kunnen beïnvloeden.
Ik heb een sitecom WL-160 router en internet van Ziggo. Het kanaalnummer is 1 en de verbinding is beveiligd. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen?
Bedankt alvast!

Haha! Ik had de Sitecom WL-106. Raad het eens? Bij mij viel hij ook continu uit...elke keer moest ik het stekkertje eruit halen en er opnieuw instoppen. Ik heb het 1 jaar volgehouden en 1 week geleden een Linksys E2000 gekocht. Sindsdien ''no problem'' meer!

Je kunt hem eens proberen te resetten...;)
En een ander kanaal te kiezen: 11 of 7 bijvoorbeeld

Laatst bewerkt:
Ja, inderdaad stekker eruit halen, 10 seconden wachten en weer insteken. Resetten heb ik al tientallen keren gedaan, en dat helpt, misschien 2 dagen en dan begint het gezeur weer van voren af aan. Heb de snelheid lager gezet, maar ook dit mag maar voor korte tijde baten....Dus jij raadt aan om een nieuwe router te kopen...ik zal het in gedachten houden! Bedankt in ieder geval

update:
11 stond hij eerst op, daarom heb ik het kanaal veranderd naar 1

Laatst bewerkt:
Probeer is kanaal 7 of 8
En...als u een andere router gaat kopen, kies dan geen Sitecom meer maar bijvoorbeeld Linksys of Netgear. :)
Ik heb in een computerwinkel te horen gekregen dat het uitvallen een algemeen probleem is bij Sitecom. :(

Ik kon namelijk met mijn Sitecom misschien 200 mb downloaden op Windows 7 terwijl ik op Windows XP 2 gb kon downloaden.
Nu...met mijn Linksys E2000 kan ik achter elkaar gewoon draadloos 20 GB binnentrekken...:)

Heb het kanaal veranderd, kijken hoe lang het goed gaat.
Ik heb mijn oog laten vallen op een Linksys E1000, die is wel betaalbaar. Sitecom zal het sowieso niet meer worden, want daar heb ik alleen maar gezeik mee.

Oké! Hopen dat het zo beter gaat...
Een Linksys E1000 is een uitstekende keus! (lijkt mij) :o
Super snel én makkelijk te installeren!

Laat u het weten als hij weer werkt of als u een nieuwe router koopt?
Vragen zijn altijd welkom...:)

Laatst bewerkt:
ik heb de router al besteld want ik ben erg sceptisch over de vraag of de sitecom het ondertussen weer gaat doen. De Linksys zal maandag hier zijn, dus meteen installeren en dan kan ik weer fatsoendelijk downloaden en internetten! Bedankt voor je goede advies Jaspertjeh!

Als u inlogt op de router van Sitecom, en u gaat naar het kopje home onder internet status, ziet u daar wel een ip adres staan?
Blijft verder het lokale gedeelte wel werken?
Heeft u ook alle draadloze kanalen geprobeerd?

mvg Sitecom

@ Jaspertjeh De nieuwe router bevalt prima! internet is niet meer uitgevallen. Bedankt voor je advies.
@SitecomSupport ik heb de afgelopen 1,5 jaar al zo veel geprobeerd om die router aan de praat te krijgen, en ik heb ondertussen ook al uren met jullie aan de telefoon gehangen, maar het mocht allemaal niet baten. Ik heb een nieuwe router gekocht en die doet het prima. Maar toch bedankt voor de reactie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan