Internet valt om de paar minuten weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

yoowell

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2004
...iedere keer als ik in Command van DOS ipconfig /release en vervolgens ipconfig /renew gebruik doet hij het weer. Zonder uitzondering! Maar wel vervelend natuurlijk om iedere 5 minuten te doen. Zijn het misschien netwerk driver o.i.d.? Ik zit op een thuisnetwerk met 5 anderen (router, niet draadloos), en gebruik de Livebox van Orange. Iemand een idee?

p.s. Gewone 'Repair' van de LAN verbinding werkt niet altijd, vandaar de ipconfig /release etc..

Laatst bewerkt:
Verholpen, had via PC Wizard een VIA Rhine II driver geinstalleerd. Heb dit ongedaan gemaakt (dus geen netwerkdrivers) en het werkt weer perfect.

Ik heb exact hetzelfde probleem, inclusief dezelde VIA Rhine II driver, mijn internet valt om de paar minuten uit en ik doe dezelfde handelingen als jij om het 'op te lossen'.

Heb alles al gescand op spyware en/of virussen en uren met de helpdesk van de Casema gepraat, zij beweren dat er geen problemen zijn met de connectie of modem.

Soms echter, heb ik er uren, of dagen geen last van, maar uitgerekend als ik voor mijn studie van alles moet opzoeken ben ik de helft van mijn tijd kwijt aan het herstellen van de connectie, ik wodt er zo langzamerhand echt nogal moe van, heb geen supercomputer, maar pas 1,5 jaar oud en ik download geen dingen, zelfs geen muziek, en gebruik hem eigelijk alleen voor mn studie.

Een vriend van me zei al dat ik wellicht een nieuwe netwerk kaart moet kopen, heb nu een 'onboard' en dat schijnt slecht te zijn, heb al meerdere malen drivers geupdate, en nu lees ik hier dat dat misschien geen goed idee was?

Alle hulp is meer dan welkom, studeren is voor mij de afgelopen maanden een erg frustrerende bezigheid geworden :(

Alvast heel erg bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan