Internet valt soms uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denx

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2009
Berichten
37
Hallo,

Wij hebben hier thuis 2 computers staan met draadloos internet(de ene draait op windows xp professional en de andere op windows 7, 64-bit) en één xbox die verbonden is met de router d.m.v een netwerkkabel.

De router die we gebruiken is: Fritz!Box Fon WLAN 7170, deze kregen we meegeleverd met ons 8mb internet bij XS4ALL(hoewel internet-tests aangeven dat dit 10 mb is)

Nu zitten beide computer dus met het probleem dat het internet soms uitvalt. Gewoon tijdens het werken met word, of msnen. Na een tiental seconden herstelt het internet zichzelf weer. Erg raar, aangezien beide computers aangeven een 'uitstekende' verbinding te hebben.

Wanneer het internet uitvalt op de computer, gebeurt dit ook op de xbox, die verbonden is met een netwerkkabel.

Dit gebeurt erg onregelmatig. Gemiddeld valt het één keer per 2 dagen uit, soms wel meerdere keren( zo'n 3 keer) op 1 dag.

Dat dit dus niet aan het draadloze internet ligt, bewijst de xbox. Maar waar ligt het dan aan?

Mvg,

Dennis
 
Laatst bewerkt:
Ik zal het proberen. Maar aangezien de router nog niet zo lang geleden professioneel is geïnstalleerd, neem ik aan dat alles nog up-to-date is.

Edit: het is zelfs voorgekomen dat het internet zich niet meer herstelde. Het was dan nodig om de router te resetten.
 
ik heb een sitecom wl-176 en die valt ook elke keer uit.
moet het ook elke keer resetten.
vreselijk irritant.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bij welke provider koop je je internet? want ADSL is een type internet, niet een provider ...

een fritz!box is niet perse een goede router, om eerlijk te zijn, die is zelfs slecht voor een Wlan (usb receivers ervan zijn wel goed)
als je een nieuwe router zou moeten kopen, zou ik je echt een USRobotics router aanraden. dit is een supergoed merk voor WLan routers (wij hangen met 2 pc's contant aan het internet (bekabeld), verbruiken er allebei ook redelijk wat van, en soms hangen er ook nog 2 laptops via draadloos internet aan en een PS3 bekabeld) en bij geen enkele van die pc's hebben wij ooit last van traag internet,
 
Oh sorry, in mijn snelheid een foutje gemaakt. Ik bedoel natuurlijk XS4ALL.

Dus de enige oplossing is een nieuwe router kopen? Hoe zit het dan met Linksys routers, dat waren toch den snelste?


Mvg,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan